Piętnaście polskich specjalności eksportowych będzie za państwowe pieniądze reklamowanych za granicą. Rusza wreszcie specjalny program promocji - do wydania w ciągu trzech lat jest prawie 250 milionów złotych.
Firmy z branży jubilersko-bursztynniczej, odzieżowej i galanterii skórzanej oraz turystyki medycznej już wiedzą na jakie wsparcie mogą liczyć, oraz kto będzie odpowiedzialny za zorganizowanie promocji. Czekają na to producenci sprzętu medycznego, firmy zbrojeniowe oraz producenci żywności - czytamy w _ Rzeczpospolitej _.
Według szacunków resortu gospodarki spore szanse na sukce za granicą na branża jubilerska. Perspektywy wzrostu ma także turystyka medyczna. W ubiegłym roku wartośc takich usług mogła sięgnąć około 800 milionów złotych.
_ Rzeczpospolita _ dodaje, że polskie specjalności promowane będą na rynkach, które zostały wskazane przez same firmy oraz branżowe izby gospodarcze. I tak maszyny i urządzenia górnicze będą promowane w Rosji, Kazachstanie i Chinach, jachty - we Włoszech i Hiszpanii, a lecznice i sanatoria będą chciały przyciągnąć kuracjuszy ze Stanów Zjednoczonych, Szwecji i Danii. Najwięcej branż będzie promowanych na rynkach rosyjskim i niemieckim.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Poręczenia pozwoliły firmom na 52 mln zł kredytów Ponad połowa firm jest z branży usługowej, w tym transportowej. Rzadziej niż dotychczas korzystały z tej formy wsparcia firmy z branży budowlanej. | |
Lokaty firmowe wygrywają z indywidualnymi tylko w jednym przypadku Nowe przepisy dotyczące lokat z dzienną kapitalizacją odsetek nie pozwalają już na uniknięcie 19-proc. podatku Belki. | |
Politycy PO chcą, by państwo płaciło im więcej Projekt zmiany ustawy o rehabilitacji i zatrudnieniu osób niepełnosprawnych zgłosił klub Platformy Obywatelskiej. |