Zakup wyposażenia do firmy zakupiony z dotacji unijnych, jest dla przedsiębiorcy kosztem podatkowym. To oznacza, że poniesione wydatki odliczy od przychodu i zapłaci dzięki temu niższy podatek.
Niestety, jak zauważa „Puls Biznesu”, kwestie te nadal budzą wiele wątpliwości wśród osób, które startują z własnym biznesem. Na szczęście decyzja fiskusa jest w tej sprawie jednoznaczna. „Puls Biznesu” przypomina niedawną decyzję Krajowej Informacji Skarbowej, która po raz kolejny stanęła w obronie przedsiębiorców.
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą na założenie biura otrzymał grant z urzędu, było to jednorazowe dofinansowanie. Za te pieniądze kupił wyposażenie i artykuły biurowe. Zapytał KIS, czy zakup stanowi dla niego koszt uzyskania przychodu. Odpowiedź brzmiała: tak.
KIS podkreślił, że wg. ustawy o PIT przychodem z działalności gospodarczej są dotacje, subwencje i dopłaty, wolne od podatku są tzw. jednorazowe środki. Zgodnie z przepisami a także stanowiskiem skarbówki nie ma przeszkód, aby wydatki na taki sprzęt jak: laptopy, drukarki, monitory do komputera kupione z pomocą grantu traktować jako koszt uzyskania przychodu.
Są to wymierne oszczędności podatkowe dla przedsiębiorcy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl