Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozszerzył zakres informacyjny infolinii dla swoich klientów. Pod numerem 0 801 400 400 można uzyskać informacje o przyczynach nieprawidłowości stwierdzonych przez klientów w „Informacjach o składkach na ubezpieczenie emerytalne zewidencjonowanych na indywidualnym koncie ubezpieczonego w ZUS".
Osoby dzwoniące na infolinię mogą wyjaśnić przyczyny niezewidencjonowania składek na ubezpieczenie emerytalne lub zewidencjonowania ich w niewłaściwej wysokości. Dowiedzą się również o przyczynach nieprawidłowości dotyczących przekazywania składek i odsetek na rachunek w OFE.
Do zadań pracowników infolinii należy także informowanie o celu wysyłania przez ZUS „Informacji o składkach na ubezpieczenie emerytalne zewidencjonowanych na indywidualnym koncie ubezpieczonego w ZUS".
Pracownicy infolinii nie udzielają natomiast informacji o stanie konta - czyli kwocie zgromadzonego w ZUS kapitału na przyszłą emeryturę. Konsultanci nie mogą również samodzielnie korygować nieprawidłowości na koncie, np. poprawiać błędnie zapisanych danych osobowych. Udzielą jedynie informacji - jak takiej korekty dokonać.
_ Infolinia 0801 400 400 czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00. Koszt za minutę połączenia z telefonów stacjonarnych w sieci TP S.A. wynosi 0,49 zł brutto, a z telefonów komórkowych w sieci Orange uzależniony jest od indywidualnego planu taryfowego. _