Nowa strategia Infovide-Matrix na lata 2011-2013, która została przyjęta przez zarząd i radę nadzorczą, zakłada podwojenie w tym okresie wartości fundamentalnej spółki, poinformowali przedstawiciele firmy.
Podstawą nowej strategii ma być nowe podejście do budowania oferty i kontaktów z klientami, a jednym ze sposobów jej wykonania - akwizycje.
- _ Budując ofertę będziemy się koncentrować na podejściu biznesowym, zbudowaniu dla klienta i pokazania mu wymiernych korzyści, jakie osiągnie dzięki naszym rozwiązaniom _ – powiedział prezes Jan Maciejewicz.
- _ Ogłoszenie nowej strategii poprzedziło szczegółowe rozpoznanie rynku. Naszym zdaniem, dzięki zmianie oferty, będziemy mogli zaoferować podejście, jakiego rynek będzie coraz powszechniej wymagał _ – dodał Maciejewicz.
Strategia zakłada, że w okresie 2011-2013 spółka dwukrotnie zwiększy swoją fundamentalną wartość. Plan zakłada też podwojenie przychodów i znaczące zwiększenie obecnej marży.
Wzrost ma przynieść m.in. koncentracja na najbardziej perspektywicznych obszarach działalności. Dla Infovide-Matrix mają to być sektory telekomunikacji, bankowości oraz ubezpieczeń (między innymi w zakresie systemów CRM), administracji publicznej i energetyki.
Infovide-Matrix zamierza uzupełnić swoją ofertę lub wejść na nowe obszary działalności m.in. przez akwizycje.
- _ Brak wykorzystania siły finansowej spółki był do tej pory postrzegany jako nasza słabość i zamierzamy to zmienić _ – zaznaczył Maciejewicz. Stokalski dodał, że Infovide-Matrix będzie zainteresowane raczej niszowymi spółkami z segmentu IT, w tym m.in. również działającymi w sektorze outsourcingu.
- _ Mamy własne doświadczenia jeśli chodzi o outsourcing, ale zbudowanie silnych kompetencji w tym zakresie wymaga długiego czasu. Tu możemy szukać przejęcia lub partnerstwa _ – dodał Stokalski. Wiceprezes wcześniej informował o rozmowach w sprawie dużego przejęcia, które istotnie wpłynęłoby na wielkość grupy.
- _ Tu nic się nie zmieniło. Sprawa jest otwarta, nasze warunki są znane, nie ma ostatecznej decyzji _ – powiedział Stokalski.
W poniedziałek Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP)
poinformowało, że nie dopuściło Infovide-Matrix do due diligence firmy Centralny Ośrodek Informatyzacji Górnictwa (COIG). Do dalszego etapu rozmów przeszły Asseco Poland, B3 System oraz Web Inn.
- _ To nie jest cios dla strategii. Sprawę COIG traktowaliśmy oportunistycznie _ – powiedział Stokalski. Zaznaczył, że nie zna powodów takiej decyzji MSP, ale jest ona dziwna w sytuacji, kiedy oferentów jest tylko kilku, a złożone były tylko oferty wstępne.
Szefowie Infovide-Matrix przyznali, że wyniki spółki za I połowę roku nie były satysfakcjonujące. Według Maciejewicza druga połowa roku ma być lepsza i spółka „powróci do swojego normalnego poziomu". Prezes, który do spółki przyszedł w czerwcu, zapowiedział też, że żeby zrealizować strategię Infovide-Matrix będzie musiało znacząco zwiększyć zatrudnienie.
Spółka miała 0,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 5,68 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 87,92 mln zł wobec 110,39 mln zł rok wcześniej.
W 2009 r. Infovide-Matrix miał 12,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 14,15 mln zł zysku rok wcześniej a skonsolidowane przychody wyniosły 230,71 mln zł wobec 224,50 mln zł rok wcześniej.