"Ten rynek będzie stale zwiększał się, ponieważ firmy szukają oszczędności finansowych i czasowych, a zakupy z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi pozwalają osiągnąć średnio 15-20 proc. oszczędności. Dlatego uważam, że w 2016 roku wartość handlu między przedsiębiorstwami przekroczy 225 mld zł" - powiedział prezes Marketplanet Piotr Matysik, cytowany w komunikacie.
Dodał, że coraz więcej firm i instytucji jest zainteresowanych zainstalowaniem platformy. Ostatnio z takiego rozwiązania skorzystały np. mBank, Konsalnet Holding czy Narodowy Bank Polski.
"To świetna metoda, by automatyzować zarówno operacje zakupowe, jak i powiązane z nimi rozliczenia, płatności. Menedżerowie i urzędnicy szykują się do zmian w prawie zamówień publicznych, które zgodnie z dyrektywą UE ma wprowadzić obowiązek stosowania platform elektronicznych w przetargach. To będzie wielka rewolucja, która będzie miała wpływ na wzrost naszego biznesu" - wskazał prezes Marketplanet.
"Oszczędności wynikają z reorganizacji i optymalizacji i automatyzacji procesów P2P (purchase to pay) w firmach. Pewne działania są upraszczane, a niektóre usuwane. Przykładowo spółki planują zakupy na cały rok, rezygnując z przypadkowych transakcji, negocjacje z dostawcami prowadzone są centralnie, a wolumeny są kumulowane. Komunikacja z dostawcami odbywać się będzie z wykorzystaniem internetu. Takich działań domaga się UE w swoich rozwiązaniach prawnych, które również będą wprowadzone w Polsce" - czytamy w informacji.
W ślad za trendami światowymi, firmy w Polsce coraz chętniej korzystają z innowacyjnych rozwiązań w chmurze do komunikacji z dostawcami. Właśnie takie rozwiązania oferuje Marketplanet. Firma organizuje w marcu konferencję Marketplanet OnePlace, która poświęcona będzie przyszłości internetowego handlu B2B. Weźmie w niej udział ponad 100 prezesów, dyrektorów finansowych oraz szefów działów IT dużych i średnich firm działających w Polsce, a także przedstawiciele sektora instytucji publicznych, podano również.
Marketplanet od ponad 14 lat wspiera kupujących w porządkowaniu i zwiększaniu efektywności procesów zakupowych, równocześnie współpracując z tysiącami dostawców. Klientami Marketplanet są m.in.: Orange Polska, AmRest, Black Red White, mBank czy Urząd Miasta w Warszawie oraz Narodowy Bank Polski.