"O blisko dwa punkty wzrosła wartość wskaźnika klimatu gospodarczego, nieznacznie spadła natomiast wartość wskaźnika skłonności do zakupów" - napisał Ipsos w komentarzu.
Z badań wynika, że większym optymizmem cechują się osoby młode, mające wyższe wykształcenie, dysponujące wyższymi dochodami.
"Na uwagę zasługuje istotna poprawa nastrojów, jaka dokonała się w ostatnim czasie wśród rolników. Rok temu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w tej grupie badanych kształtował się na poziomie 64 punktów. Obecnie wynosi on 91 punktów. Jest to zatem znaczący wzrost, którego źródeł należy z pewnością upatrywać w korzyściach, jakie rolnikom przyniosło członkostwo Polski w Unii Europejskiej" - napisał Ipsos.
Z badań wynika, że w ostatnim miesiącu kolejny raz zmalały obawy przed wzrostem cen, co może sugerować spadek inflacji w najbliższych miesiącach. Powoli spadają również obawy przed wzrostem bezrobocia.
Poniżej tabela ze składowymi:
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów: | 91,53 pkt. | + 0,31 pkt. |
---|---|---|
Klimat Gospodarczy: | 87,12 pkt. | + 1,88 pkt. |
Skłonność do Zakupów: | 94,53 pkt. | - 0,54 pkt. |
Wskaźnik Bieżący | 80,44 pkt. | + 2,10 pkt. |
Wskaźnik Oczekiwań | 97,97 pkt. | + 1,02 pkt. |