_ _
Specyfika współczesnego biznesu determinuje korzystanie z zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Dlatego w zdecydowanej większości przedsiębiorstw codzienna praca odbywa się głównie w oparciu o sprzęt telekomunikacyjny i IT. Rozwój technologii zmusza jednak do ciągłego ulepszania urządzeń i aktualizowania ich oprogramowania.
Pracownik nie od wszystkiego
Kiedy w firmie pojawia się potrzeba wymiany sprzętu i oprogramowania, przeprowadzenie tego procesu często powierzane jest pracownikom wewnętrznego działu IT lub członkom kadry zarządzającej. Sporządzenie kosztorysu, wybór odpowiedniego sprzętu i oprogramowania to jednak zadania, które mogą znacznie wykraczać poza kompetencje tych osób. W efekcie, końcowy wynik operacji może znacząco odbiegać od oczekiwań.
Często stosowaną praktyką jest również angażowanie pracowników w przenoszenie i instalację nowego sprzętu. Znów najbardziej cierpi na tym przedsiębiorstwo. Pracownicy, zamiast wykonywać swoją pracę, pochłonięci są wdrażaniem nowych urządzeń. Takie przerwy generują niepotrzebne koszty i zakłócają ciągłość funkcjonowania danej organizacji. - _ Aby uniknąć podobnych sytuacji, wystarczy nawiązać współpracę ze specjalistyczną firmą, która zajmie się takim zadaniem od początku do końca _ – mówi Dariusz Stańczyk, dyrektor zarządzający Hemmersbach, firmy działającej na rynku międzynarodowych usług serwisowych sprzętu telekomunikacyjnego i IT.
Najważniejsze planowanie
[ ( http://static1.money.pl/i/h/129/t87169.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/boni;firmy;nie;umieja;korzystac;z;internetu,196,0,827332.html) Boni: Firmy nie umieją korzystać z internetu
Proces wymiany sprzętu i oprogramowania powinien rozpocząć się od planowania. Firma, której zlecono realizację takiego zadania, musi znać oczekiwania klienta odnośnie nowych urządzeń. Istotne jest też określenie budżetu i wybór oprogramowania. Wymiana urządzeń w przedsiębiorstwie wiąże się również z przeniesieniem istniejących danych z komputerów pracowników czy serwerów firmowych. To dodatkowe zadanie jest bardzo ważne z punktu widzenia klienta, ponieważ same dane są często cenniejsze od sprzętu
_ - Dlatego istotnym elementem procesu planowania jest określenie wszystkich dodatkowych wymagań odnośnie projektu. Długość przerwy w pracy każdego pracownika oraz maksymalny czas instalacji nowego stanowiska, to parametry tak samo ważne, jak wydajność nowych komputerów. Ich uzgodnienie pozwala uniknąć niepotrzebnych przestojów – _zauważa Dariusz Stańczyk. Takie całościowe spojrzenie na zagadnienie, pozwala wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie dla klienta i jest jednocześnie najmniej uciążliwe z punktu widzenia użytkowników – pracowników firmy.
Sprawna logistyka i wykwalifikowani technicy
Firmy usługowe, które profesjonalnie zajmują się wdrożeniami, zwykle mają już wypracowane pewne rozwiązania systemowe, które znacznie usprawniają cały proces. - _ Począwszy od utylizacji starego sprzętu, po uruchomienie gotowego do pracy stanowiska, wszystko przebiega według bardzo szczegółowego planu. Dowozem sprzętu do klienta wraz z instalacją, zajmują się specjalnie przeszkoleni technicy _ – tłumaczy Dariusz Stańczyk.
Tak zorganizowana operacja logistyczna pozwala wyeliminować zdecydowaną większość problemów technicznych, które mogą wystąpić w trakcie instalacji. Dobre przygotowanie, połączone z dopracowanym planem, umożliwia skrócenie czasu przygotowania nowego stanowiska, nawet do 15 minut. Tak krótka przerwa w pracy jest praktycznie nieodczuwalna dla pracowników.
- _ Po pomyślnym wdrożeniu nawet kilkunastu tysięcy stanowisk komputerowych, z instalacją i konfiguracją oprogramowania włącznie, możemy zająć się następnie stałym serwisem sprzętu. Ta usługa znacząco odciąża wewnętrzny dział IT, który może skupić się na własnych, codziennych zadaniach związanych z utrzymaniem serwerów bądź obsługą systemów informatycznych _ – dodaje Stańczyk.
Naprawa stanowiska komputerowego dokonywana jest przez wykwalifikowanych profesjonalistów, a czas przywrócenia pełnej sprawności po awarii skraca się nawet do 4 godzin od momentu zgłoszenia usterki.
Jakość i efektywność dzięki zarządzaniu
[ ( http://static1.money.pl/i/h/161/t111777.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;wybrac;skuteczny;hosting;dla;firmy,127,0,799615.html) Jak wybrać skuteczny hosting dla firmy
- _ Podczas wykonywania zadań związanych ze zmianą i wdrożeniem nowego sprzętu IT, najważniejsze jest dobre zarządzanie _ – podkreśla Dariusz Stańczyk. Często stosowana w firmach outsourcingowych tzw. _ Ticket Police _, pozwala dokładnie prześledzić, na jakim etapie realizacji znajduje się wymiana nawet pojedynczego stanowiska komputerowego.
- _ W Hemmersbach korzystamy ze scentralizowanego Sytemu Zarządzania Procesami. Takie rozwiązanie umożliwia całościowe spojrzenie na zlecenie oraz kontrolę jego realizacji na każdym etapie. Dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie wszelkich problemów, które mogą wystąpić w trakcie całego procesu _ – dodaje.
Outsourcing usług wymiany i wdrażania nowego sprzętu telekomunikacyjnego i IT staje się coraz bardziej popularny w krajach europejskich i poza Europą. – _ Dzięki wysokiej jakości usług, wieloletniemu doświadczeniu oraz indywidualnemu podejściu do każdego zadania, z naszego wsparcia korzystają przedsiębiorstwa z całego regionu EMEA _ – podsumowuje Dariusz Stańczyk.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/200/t85704.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;zarabiac;na;uslugach;it;bez;duzych;nakladow,237,0,823021.html) | Jak zarabiać na usługach IT bez dużych nakładów Do dyspozycji firm decydujących się na sprzedaż usług IT pozostają dwa kanały dystrybucji - dealerski lub resellerski. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/134/t97414.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/pozyskiwanie_kapitalu/artykul/male;firmy;nie;korzystaja;z;pieniedzy;na;informatyzacje,215,0,634583.html) | Małe firmy nie korzystają z pieniędzy na informatyzację Po fundusze unijne sięgnęło zaledwie 4 procent z nich. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/193/t26305.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/kompleksowe;uslugi;windykacyjne;zyskuja;na;popularnosci,120,0,822136.html) | Kompleksowe usługi windykacyjne zyskują na popularności Podaż wierzytelności zmienia się bardzo dynamicznie i zależy m.in. od sytuacji makroekonomicznej (np. kryzys światowy), sezonowości czy wysokości stóp procentowych. |