Koszty spotkań, podczas których prowadzona jest reklama firmy oraz część artystyczna należy rozdzielić.
Firma, organizująca **dla swoich klientów i zaproszonych gości imprezę jubileuszową, nie powinna wpisywać w koszty reklamy wszystkich poniesionych wydatków - twierdzi Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji prawa podatkowego.
Kosztem reklamowym, czyli podlegającym zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu, będzie druk ulotek, przygotowanie banerów spółki, prospektów, prezentacji czy filmów prezentujących jej działalność.
W koszty wpisać też można wydatki ogólne, bez których spotkanie w ogóle nie doszłoby do skutku: wynajem sali, druk i wysyłkę zaproszeń, obsługę techniczną, oświetlenie, nagłośnienie, transport, zabezpieczenie medyczne itp.
Są to koszty bezpośrednio związane z organizacją spotkania, determinujące jego przebieg oraz umożliwiające realizację takiego przedsięwzięcia. Jednocześnie, ponieważ spotkania okolicznościowe mają także na celu promocję i rozpowszechnianie marki Spółki, gospodarcze uzasadnienie wymienionych wydatków nie powinno budzić wątpliwości.
Zdaniem organu wydającego interpretację, kosztem reklamowym nie są natomiast wydatki na: katering, napoje, honorarium dla DJ'a, koszty ZAIKS, wynagrodzenie dla konferansjera, czyli koszty bezpośrednio związane z obsługą części artystycznej.
_ Wydatki te służą przede wszystkim podkreśleniu wystawnego i okazałego charakteru tej części spotkania. Występ artystyczny ma bowiem na celu przede wszystkim utrwalenie ekskluzywnego wizerunku Spółki, zaprezentowanie Wnioskodawcy w sposób odbiegający od standardów przyjętych przez konkurencję. Dlatego też wydatki te noszą znamiona okazałości i wystawności - czytamy w interpretacji . _
Dlatego też wydatki dotyczące bezpośrednio części artystycznej należy uznać za wydatki na reprezentacje, nie zaś na reklamę.
Jako takie nie są one dla firmy kosztem uzyskania przychodu, nie będą więc zmniejszać podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.