Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Zawadzka
|

Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS?

0
Podziel się:

Wniosek można złożyć osobiście, wysłać pocztą lub wypełnić przez internet.

Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS?
(PAP/Robert Stachnik)

Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych wydawane jest na wniosek płatnika składek przez właściwą dla miejsca prowadzenia działalności jednostkę ZUS.

Aby uzyskać zaświadczenie należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.Wnioski mogą być składane osobiście w oddziale ZUS lub wysyłane listem poleconym na jego adres.

Wniosek można też wypełnić i wysłać przy pomocy Elektronicznego Urzędu Podawczego (wymagane jest posiadanie Bezpiecznego Podpisu Elektronicznego)
.

Wzór wniosku nie jest obowiązujący - można napisać go samemu, musi on jednak zawierać wszystkie niezbędne informacje:

  • -nazwę lub imię i nazwisko płatnika
    • -numer identyfikacji podatkowej NIP
    • -numer statystyczny REGON
    • -numer PESEL (jeśli płatnik nie ma nadanego numeru NIP i REGON)
    • -adres płatnika.

We wniosku powinien być też podany cel wydania zaświadczenia - np: _ Zaświadczenie jest niezbędne w celu okazania w przetargu _. Jeśli nie chcemy jechać do oddziału i wolimy, by ZUS przesłał nam zaświadczenie, także należy to zaznaczyć we wniosku.

ZUS wydaje zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku. Gdy zachodzą przyczyny uniemożliwiające wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek Terenowa Jednostka Organizacyjna wydaje płatnikowi decyzję o odmowie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek.

Od decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek przysługuje odwołanie do sądu.

wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)