Podstawową sprawą, o której należy pamiętać, chcąc zarabiać na blogu, to tematyka. Najlepiej tworzyć materiały związane z tym, co bezpośrednio nas interesuje, to co jest naszą pasją i o czym sporo wiemy i możemy się tym podzielić z innymi. Sukces odnoszą ci, którym uda się zebrać sporą liczbę widzów, co znaczy, że będą mieli spore zasięgi. Uda się to tym, którzy będą ekspertami w konkretnej dziedzinie. To ci, którym uda się zbudować własną markę.
Żeby zarabiać na YouTube, trzeba będzie tworzyć filmy regularnie i określić swoją tematykę.
Co najbardziej interesuje ludzi na YT?
Dobrze jest tworzyć filmy w tematach, które cię pasjonują. Wtedy dość łatwo podzielić się wiedzą. Sam materiał będzie też ciekawszy, gdy będziesz opowiadać o tym, co cię interesuje. Są autorzy, a raczej autorki, które opowiadają o robieniu makijażu. Przy okazji testują też kosmetyki. Są i tacy, którzy potrafią opowiadać ciekawie o nauce lub historii. Są wreszcie i ci, którzy gromadzą publiczność, pokazując, jak grają w określone gry video.
Co zrobić, żeby zarabiać na YouTube?
YouTube wymaga, aby kanał spełniał określone wymagania. Trzeba przygotować dobre jakościowo materiały. Widzowie oczekują, żeby kadry były ładne, a montaż profesjonalny. To, co jest istotne to fakt, żeby od początku nie kierować się w stronę reklam. Specyfika YouTube powoduje, że najpierw dobrze jest zbudować swoją markę eksperta. Warto więc potraktować użytkowników jak partnerów. Zachęcać ich do komentowania i podejmowania dyskusji. Im lepsza interakcja, tym większa szansa, że videoblog będzie miał więcej odbiorców.
Zarabianie na YouTube – formalności
Jeśli uda się już zebrać widownię, z którą łapiesz dobrą interakcję, trzeba przystąpić do programu partnerskiego YouTube. Dzięki temu przy twoich filmach będą mogły wyświetlać się reklamy, z których jako twórca będziesz czerpał profity. Warunki? Systematyczne dorzucanie nowej treści video, rosnąca liczba wejść, spore zaangażowanie i dobry poziom prezentowanych treści.
Ile można zarobić na YouTubie?
Dość trudno odpowiedzieć na pytanie, ile dokładnie można zarobić, publikując na YouTube. Niechętnie mówią o tym sami twórcy, danych takich nie chce zbyt chętnie udostępniać również Google. Zarobki na YouTube zależą w dużej mierze od popularności, ale i od rodzaju reklamy, jaka będzie wyświetlana na kanale. Google, który jest właścicielem YouTube i umieszcza w serwisie różne formy reklam.
Zarabianie na YouTube możliwe jest poprzez partnerstwa z określonymi markami. Jeśli konkretny twórca ma już wyraźnie określoną grupę docelową, spore zasięgi, to marki (głównie popularne, nastawione na masowego odbiorcę), decydują się na współpracę z określonym youtuberem. Wtedy płacą mu za wspominanie o marce, za używanie jego produktów, a także za przygotowanie filmy nawiązującego do konkretnej marki. Współpraca partnerska zwykle jest bardziej intratna niż ta związana z zarabianiem na reklamach.