Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Jak zarobić na zakupach grupowych

0
Podziel się:

Oferta powinna być tak skonstruowana, żeby klient wrócił i zapłacił następnym razem już 100 procent ceny.

Jak zarobić na zakupach grupowych
(Nyul/Dreamstime)

Zakupy za 25 proc. ceny, zabiegi spa o wartości 2 tys. złotych za jedyne 500 złotych. Takie okazje można znaleźć na portalach z zakupami grupowymi. Warto postarać się, żeby klient nie tylko wykupił pakiet, ale wrócił później do nas płacąc już 100 proc. ceny.

Blisko 2,5 miliona internautów korzysta z jednego z największych w Polsce portali oferujących zakupy grupowe. Serwisy te, wykorzystując jedno z najstarszych narzędzi promocji firmy, jakim jest zniżka na zakupy, cieszą się niezwykłą popularnością stanowiąc jednocześnie początek nowego trendu w marketingu sieciowym. Klienci chętnie korzystają z ofert, ze względu na atrakcyjne upusty cenowe, sięgające nawet 75 procent.

Krok pierwszy – sprzedaj ofertę


Korzyść dla konsumenta, to oczywiście inwestycja dla firmy. Jej istotą jest przede wszystkim działania wizerunkowe, doprowadzenie do wzrostu świadomości istnienia danej marki oraz zbudowanie przywiązania do firmy. Jednak, aby zawalczyć o realizację tych punktów nie wystarczy jednorazowy rabat. Trzeba zadbać o dalsze działania, dzięki którym zachęcimy klienta do powrotu do hotelu, salonu fryzjerskiego, restauracji czy klubu fitness. **

Krok drugi – zdobądź kontakty

Nasza oferta pojawia się na portalu z zakupami grupowymi. Z 1000 wystawionych kuponów, sprzedaje się aż 950. To czysto teoretyczna sytuacja, ale co oznacza w praktyce? _ – 950 sprzedanych ofert, to 950 nowych klientów i szansa na pozyskanie kilkuset kontaktów – osób realnie zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. A zbudowaną w ten sposób bazę danych można wykorzystać do późniejszych działań marketingowych nastawionych na budowanie lojalności klienta _ – tłumaczy Tomasz Pakulski, specjalista ds. marketingu sieciowego z REDlink.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/200/t85704.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/jak;zaoszczedzic;na;firmowym;serwerze,160,0,801696.html) Jak zaoszczędzić na firmowym serwerze
Co istotne, kontakty otrzymujemy _ w cenie _, nie ma zatem konieczności wykupywania baz danych, co często stanowi wydatek rzędu kilkuset złotych. Firma decydując się na inwestycję w zakupy grupowe tworzy bazę danych oszczędzając w ten sposób pieniądze, które należałoby zapłacić dostawcy lub potrzebnych na zatrudnienie marketerów zajmujących się pozyskiwaniem kontaktów.

Baza danych zawierająca informacje o osobach potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy to podstawa prowadzenia skutecznego marketingu bezpośredniego. Przy tym nie chodzi tutaj wcale o wielokrotne wysyłanie natrętnych e-maili czy broszur promocyjnych, które już dawno straciły na znaczeniu. Powinny być to raczej działania zaplanowane, systematyczne i dobrane do każdego klienta.


Pamiętajmy jednak, że kontakty nie zostaną podane na tacy – o ich pozyskanie należy zadbać samodzielnie. – _ Zdobycie danych nie powinno jednak stanowić większego problemu. Wystarczy przy rejestracji wizyty w hotelu czy salonie kosmetycznym poprosić klienta o podanie adresu mailowego lub numeru telefonu. W zamian za ich udostępnienie można zaproponować 5-procentową zniżkę na kolejną usługę lub ekstra zabieg gratis _– dodaje Pakulski. **

Krok trzeci – podziękuj klientom

Suchy e-mail mówiący o nowości produktowej to niestety za mało. Dlaczego? Ponieważ skrzynki konsumentów są wręcz zalewane tego typu ofertami, przez co postrzegane są jako natrętne wiadomości, wywołują negatywne emocje i niechęć do marki. Co innego spersonalizowany mailing skierowany do grupy zainteresowanych osób nawiązujący do wcześniej odbytej wizyty/dokonanego zakupu.

- _ Mailing można skierować wyłącznie do osób, które skorzystały np. z zakupionego przez portal pobytu w hotelu. Może stanowić miłe podziękowanie za wizytę lub zawierać kupon zniżkowy do wykorzystania w jeden z kolejnych weekendów . _ Podobnie w przypadku np. salonów fryzjerskich, gdzie mailing może zawierać informacje o najnowszych trendach we fryzjerstwie lub przypominać, że zbliża się termin kolejnej wizyty - _mówi Tomasz Pakulski . _

Warto też stworzyć program lojalnościowych dla klientów, tych stałych i tych, którzy trafili do nas poprzez portal z zakupami grupowymi. W przypadku branży hotelarskiej może to być przykładowo wysyłany regularnie, raz w miesiącu newsletter zawierający oferty z rabatami dla subskrybentów. W ten sposób klient poczuje się doceniony przez firmę, przypomni sobie o jej istnieniu i chętniej wróci skorzystać z kolejnych usług.

Duże wrażenie mogą na przykład zrobić wiadomości mailowe z poradami i propozycjami stylistek mówiące o nowych produktach, zabiegach i trendach ściśle dopasowanych do urody i stylu klienta. To wystarczy, żeby klient zaczął postrzegać fryzjerkę czy kosmetyczkę jako przyjaciółkę, a wizytę w salonie jako oczywisty wybór. Taki klient wie, że oferta jest przygotowana specjalnie dla niego, przez co czuje się wyjątkowo.

Po czwarte – bądź oryginalny

Dużą skutecznością cieszą się te kampanie, które uwzględniają indywidualne potrzeby klienta. Można je wykorzystać w praktycznie każdej branży, np. turystycznej. Klient, który choć raz skorzysta z danego biura podróży, zostawi w nim swój _ profil _. Miejsca, w których bywa, dokąd chce się udać, jakimi środkami finansowymi dysponuje, jakie preferuje udogodnienia, jakich używa środków transportu oraz kiedy szuka ofert na wakacje – te wiadomości pozwolą sprecyzować oryginalną ofertę. To z kolei wystarczy do skonstruowania mailingu uwzględniającego nie tylko indywidualne preferencje klienta, ale wysłanie ofert w czasie, gdy sam ich poszukuje.

Na rynku istnieją narzędzia, które pozwalają skutecznie zarządzać bazą danych. – _ Przykładowo jednego nabywcę możemy przydzielić do kilku różnych grup – salon kosmetyczny może pogrupować klientów wg rodzaju wykupionej usługi, koloru czy długości włosów, a następnie szybko rozesłać spersonalizowany mailing mówiący o promocji na farbowanie włosów do swoich klientek blondynek lub informację o promocyjnych cenach na szampony do kręconych włosów do tych z pań, których charakteryzuje taka fryzura _ – tłumaczy Tomasz Pakulski.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/185/t26809.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/co;trzeba;wiedziec;o;ubezpieczeniu;firmy,104,0,801640.html) Co trzeba wiedzieć o ubezpieczeniu firmy
Skuteczność kampanii można zwiększyć korzystając z mniej popularnych narzędzi, jak np. wiadomości rozsyłane na telefony komórkowe lub stacjonarne. Można się zatem pokusić o wysyłkę krótkich informacji sms-owych, których odczytanie zajmie nie więcej niż kilka sekund. Taki rodzaj promocji wiąże się z relatywnie niskimi kosztami i przypomina klientom o istnieniu firmy, zdobywa ich lojalność i pobudza aktywność konsumencką.

Firma inwestująca w zakupy grupowe dostaje jasną informację, jakie usługi czy produkty cieszą się największą popularnością, jakie należy promować, a które z nich należy zmienić lub wykluczyć z oferty. To zatem nie tylko kształtowanie wizerunku, ale pomoc i wskazówki milionów Polaków w budowie oferty szytej na miarę. To pierwszy krok do prowadzenia nowoczesnego marketingu, gdzie przyznanie klientowi wysokiej zniżki to koszt pozyskania nowoczesnej i aktualnej bazy danych. Umiejętne zarządzanie kontaktami w połączeniu z systematyczną i nastawioną na potrzeby konsumentów kampanią pozwoli zyskać wielu stałych i lojalnych klientów.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/27/t34843.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;wykorzystac;unijna;dotacje;na;promocje;firmy,117,0,760437.html) Jak wykorzystać unijną dotację na promocję firmy Marketing bezpośredni wykorzystujący wiadomości mailowe, sms-owe czy głosowe to jeden z najtańszych i zarazem najefektywniejszych sposobów promocji.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/69/t40261.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/masz;ekologiczna;firme;walcz;o;pieniadze,171,0,743595.html) Masz ekologiczną firmę? Walcz o pieniądze Ministerstwo środowiska chce promować najlepsze technologie w dziedzinie ochrony środowiska.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/96/t115552.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/faktoring;powinien;na;siebie;zarabiac,211,0,802515.html) Faktoring powinien na siebie zarabiać Inteligentnie wykorzystana usługa faktoringowa może przynieść konkretne zyski przedsiębiorstwu oraz znacznie poprawić relacje z klientami.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)