Związek zawodowy Unite zwolnienie 4 tys. pracowników określił jako "chciwość spółki". Przedstawiciele związku dodają, że przewoźnik postawił wyżej "interes władz spółki", aniżeli pracowników i pasażerów.
Pracownicy o zwolnieniach dowiedzieli się za sprawą listów wysłanych przez British Airways. W ten sposób firma poinformowała wszystkich pracowników, czy utrzymali swoje stanowisko, czy też muszą przejść na bezrobocie.
Redukcje etatów dotknęły zarówno załogi pokładowe oraz mechaników, jak i osoby pracujące w portach lotniczych. Część z pracowników, którzy utrzymali stanowiska, będzie musiała pogodzić się z obniżką pensji.
Przewoźnik tłumaczy, że próbował uratować tyle miejsc pracy, ile tylko się dało. IAG, właściciel British Airways, ogłosił wcześniej plan redukcji 12 tys. etatów z 42 tys.
British Airways realizuje obecnie mniej niż 20 proc. zwykłego grafiku lotów. Wszystko z powodu pandemii koronawirusa. IAG ogłosiło jakiś czas temu, że po pierwszym półroczu miało przed opodatkowaniem 4,2 mld euro straty.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl