Przepisy nie są jednoznaczne w definiowaniu tego, kto powinien płacić za podróż służbową osoby zatrudnionej tymczasowo.
Jak informuje Państwowa Inspekcja Pracy zagadnienie to reguluje art.9 ust.3 ustawy z dnia 9 lipca 2003r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. Nr 166, poz.1608 z póź. zm.).
Zgodnie z tymi przepisami przed zawarciem umowy o pracę między agencją pracy tymczasowej a pracownikiem tymczasowym agencja pracy tymczasowej i pracodawca użytkownik uzgadniają na piśmie zakres przejęcia przez pracodawcę obowiązku pracodawcy dotyczącego wypłacania należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.
PIP podkreśla, że treść powyższego przepisu daje pewną dowolność. Wskazuje bowiem także na to, że co do zasady obowiązkiem agencji pracy tymczasowej jest wypłacanie należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.
Jednakże dopuszczalne jest przejęcie tego obowiązku przez pracodawcę tymczasowego jako obowiązku własnego.