Badanie przeprowadzono w dniach 19-23 listopada 2004 roku.
Z badań wynika, że największe spadki konsumenckiego optymizmu zanotowano wśród młodych Polaków w wieku 15-29 lat - spadek o 5 punktów oraz wśród mieszkańców dużych miast - spadek o 3,3 pkt.
Wskaźnik optymizmu wzrósł najbardziej w grupie osób z dochodami wysokimi - o 4,7 pkt oraz średnimi - o 4,3 pkt.
Odsetek Polaków, według których sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy zmalał o 3 pkt proc. z 36 proc. do 33 proc. Poprawę zauważył zaś co dziesiąty respondent – tyle samo co miesiąc wcześniej.
Przekonanych o poprawie stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku jest 18 proc. badanych, o 3 punkty procentowe mniej niż w październiku, pogorszenia obawia się 29 proc. Polaków (bez zmian).
Poprawę stanu swoich finansów w ciągu najbliższych 12 miesięcy przewiduje 15 proc. badanych (bez zmian), pogorszenie – 17 proc., o 2 punkty procentowe mniej niż w październiku.
Na pytanie, czy obecnie jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku twierdząco odpowiedziało 21 proc. badanych, o 4 punkty procentowe mniej niż w październiku. Przeciwne zdanie wyrażało 17 proc. Polaków i jest to wzrost o 1 punkt procentowy.