Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Licencje na transport w UE

0
Podziel się:


Firmy przewozowe, prowadzące działalność na terenie Unii Europejskiej, muszą przed 1 maja 2004 roku uzyskać licencję na transport międzynarodowy. O przyznanie nowych licencji właściciele firm mogli starać się już od grudnia. Nowa licencja kosztuje 100 zł.

Firmy przewozowe, prowadzące działalność na terenie Unii Europejskiej, muszą przed 1 maja 2004 roku uzyskać licencję na transport międzynarodowy. O przyznanie nowych licencji właściciele firm mogli starać się już od grudnia. Nowa licencja kosztuje 100 zł.

W dniu akcesji do Unii przestaną obowiązywać dotychczasowe uprawnienia firm transportowych do działalności w krajach UE. Według danych ministerstwa infrastruktury, na terenie krajów należących do Unii, działa około 12 tysięcy polskich firm przewozowych.

"Wszyscy przewoźnicy, którzy złożą wnioski, zdążą uzyskać nowe licencje przed 1 maja" - uspokaja dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w resorcie infrastruktury Maciej Wroński.

Aby ułatwić uzyskanie licencji resort już w grudniu zaczął wysyłać do przewoźników, zarejestrowanych w ewidencji ministerstwa, częściowo wypełnione formularze wniosków o przyznanie licencji międzynarodowej.

Właściciele firm muszą podpisać nadesłany wniosek, dołączyć kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych, dokumenty potwierdzające odpowiednią sytuację finansową przedsiębiorstwa oraz oświadczenie o spełnianiu pozostałych wymagań.

Wypełniony wniosek należy odesłać do Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego w resorcie infrastruktury. Następnie przewoźnicy otrzymają druk licencji wspólnotowych. Ministerstwo chce skorzystać z pomocy regionalnych stowarzyszeń przewoźników w kontakcie z firmami. Uruchomi również na swój koszt pocztę kurierską.

Firmy zapłacą za licencję wspólnotową oraz wypisy z licencji łącznie 100 zł. Wypis licencji muszą posiadać kierowcy danej firmy, realizujący przewozy na terenie UE.

Firma będzie musiała posiadać unijną licencję także wtedy, gdy prowadzi działalność transportową za wschodnią granicą, czyli poza obszarem Unii.

Natomiast przewoźnicy działający wyłącznie na terenie Polski nadal będą się posługiwać dotychczasowymi licencjami na krajowy transport drogowy.

wiadomości
zarządzanie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)