Polacy po raz pierwszy dokonują ekspansji zagranicznej na szeroką skalę. Ten trend stał się teraz wyraźny - wskazał w czwartek w Sejmie podczas posiedzenia Komisji Gospodarki i Rozwoju wicepremier Mateusz Morawiecki. Dodał, że jest to proces, który świadczy o zdrowiu naszej gospodarki.
- Coś, na czym szczególnie mi zależy i świadczy o zdrowiu gospodarki polskiej, zwłaszcza mniejszych i średnich podmiotów, to kupowanie konkurentów zagranicznych przez polskie podmioty - podkreślił Morawiecki. Wicepremier zaznaczył, że ten trend się teraz zaczął pierwszy raz wyraźnie. - Amica, Vistal, Medcom, Wielton, Ursus kupują swoich konkurentów za granicą. Również w Niemczech, co świadczy o tym, że Polacy po raz pierwszy dokonują też ekspansji zagranicznej na szeroką skalę, bo oczywiście incydentalne przypadki zdarzały się pięć, dziesięć, a nawet dwadzieścia lat temu - wskazał.
Dodał, że dzisiaj jest to już trendem. - Nie ma dnia, żeby z naszymi ludźmi w Polskim Funduszu Rozwoju nie rozmawiali przedsiębiorcy (...), którzy szukają, jak to się mówi językiem biznesowym, targetów za granicą. Po to, żeby przejąć konkurenta, przejąć udział w rynku w Niemczech, w Hiszpanii, w Stanach Zjednoczonych - na dojrzałych rynkach - powiedział.
Według Morawieckiego świadczy to "o żywotności naszego biznesu" i jest dobrą prognozą na wzrost gospodarczy na najbliższe lata.