5 tys. zł kary zapłaci nadawca reklam, jeżeli nie udzieli skarbówce informacji o firmach które je zleciły.
Ministerstwo Finansów zdecydowało się tak zmodyfikować przepisy by kontrolerzy finansowi mogli skuteczniej pozyskiwać informacje dot. firmy, które uchylają się od płacenia podatków - czytamy w _ Rzeczpospolitej _. Do uzgodnień międzyresortowych trafił właśnie projekt nowelizacji ustawy o kontroli skarbowej.
Za brak informacji kary będą musieli zapłacić wydawcy czasopism, nadawcy programów radiowych i telewizyjnych oraz właściciele stron internetowych.
Inspektorzy kontroli skarbowej, ścigający nieopodatkowany biznes w sieci, będą mogli żądać wszelkich informacji mogących pomóc w zidentyfikowaniu internetowych handlarzy niepłacących podatków. Należą do nich nazwy i adresy przedsiębiorców lub nazwiska i adresy osób fizycznych zamieszczających ogłoszenia i reklamy - czytamy w gazecie.
Ministerstwo chce też tak zmienić przepisy, aby kontrolując podatnika, inspektorzy mogli również sprawdzić cały łańcuszek jego kontrahentów - czytamy w dzienniku.