Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Neckermann Polska niewypłacalny. Jest oficjalne oświadczenie

180
Podziel się:

Biuro podróży Neckermann Polska złożyło oświadczenie o niewypłacalności. Na wakacjach z tym biurem jest 3,6 tys. turystów. Neckermann jest częścią Thomasa Cooka i jego niewypłacalność jest związana z ogłoszonym w poniedziałek bankructwem brytyjskiego biura podróży.

Neckermann Polska. Biuro podróży wstrzymało sprzedaż wycieczek
Neckermann Polska. Biuro podróży wstrzymało sprzedaż wycieczek (East News, Beata Zawrzel)

Dane o liczbie klientów przebywających za granicą podała nam Marta Milewska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Zgodnie z prawem Neckermann Polska musiał złożyć wniosek o niewypłacalności, aby Urząd Marszałkowski mógł rozpocząć procedurę ściągania klientów do Polski.

Urząd Marszałkowski poinformował że zna miejsca pobytu turystów korzystających z oferty biura i wraz z Allianz Partners (ubezpieczycielem Neckermanna) będą wspólnie sprowadzać klientów do kraju. Inne biura podróży zgłaszają się już do Urzędu z informacją o wolnych miejscach w czarterowanych przez nich samolotach, aby usprawnić procedurę powrotu klientów Neckermanna. "Wszyscy będą bezpieczni i spokojnie wrócą do kraju" – zapewniają przedstawiciele urzędu.

Klienci, którzy dodatkowo opłacili swój pobyt zagranicą, powinni zachować fakturę lub paragon. Dzięki temu otrzymają zwrot kosztów z funduszu gwarancyjnego. Urząd jednocześnie podkreśla, że w przypadku wykupienia wakacji u niemieckiej siedziby Neckermanna, Polacy muszą zgłosić się do niemieckich służb, gdyż Urząd Marszałkowski może pomóc wyłącznie klientom Neckermann Polska.

W najbliższych dniach również pojawi się wniosek o ogłoszenie upadłości biura podróży. Neckermann Polska poinformował również, że z dniem 25 września zawiesza działalność.

Touroperator wskazał, że przyczyną zawieszenia działalności operacyjnej jest upadek brytyjskiego biura podróży Thomas Cook, który jest 100 proc. właścicielem Neckermann Polska. W komunikacie podkreślono, że "pomimo stabilnej kondycji finansowej (firma) nie może funkcjonować samodzielnie bez swojej spółki-matki".

"Zła i szkodliwa działalność naszych właścicieli i zarządu Thomasa Cooka spowodowała, że wymagana była podwójna płatność naszych klientów (pomimo, iż opłaciliśmy już raz hotele, wpłacając pieniądze do TC). Miejsca w samolotach mieliśmy już wykupione, ale konieczność podwójnej opłaty, a także serwisu na miejscu spowodowała niemożność prowadzenia działalności operacyjnej" – napisał pracownik Neckermann Polska na jednej z wewnętrznych grup firmy na Facebooku, do której dotarł money.pl.

Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego spotkali się we wtorek 25 września z władzami Neckermann Polska, by przedyskutować trudną sytuację biura podróży. Spotkanie miało miejsce z powodu problemów polskich turystów, których wyrzucano z zagranicznych hoteli.

Jeszcze w poniedziałek biuro podróży zapewniało, że jej sytuacja finansowa jest "stabilna". "Wszyscy polscy Klienci Neckermanna, zarówno ci, którzy obecnie przebywają za granicą, jak i ci, którzy jeszcze nie wyjechali na swoje wakacje, będą realizowali swoje wyjazdy wakacyjne zgodnie z planem" – przekonywał zarząd Neckermanna.

KOMUNIKAT NECKERMANN POLSKA:

Zobacz: Frankowicze oburzeni. "Prezydent nie dotrzymał słowa"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

turystyka
msp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(180)
WYRÓŻNIONE
Polak
5 lata temu
A na początku afery mówili,że są niezależni od brytoli.
Poldek
5 lata temu
Decyduje naiwność klientów. Wpłacają za wycieczką i myślą, że wszystko jest opłacone. A tak nie jest. Biuro podróży A pobiera kwotę od klienta i kupuje mu wywczasy w biurze B, które to biuro B jest reprezentantem biura C, będącego spółką córką biura D. Albo podobnie, albo jeszcze inaczej. Tak czy siak, wczasowicz wyjeżdża, ale jego pieniądze nie podążyły za nim, ani nie były przed nim. W razie wpadki, klient jest na lodzie. Konieczna jest zmiana prawa. Klient przed wyjazdem musi dostać do ręki poświadczenia zapłaty wszystkich zakupionych usług. I dopiero z takim pakietem biuro może go wysłać w świat. Koniec, kropka. PO co jakieś chore fundusze. Co ma do tego Marszałek województwa??? To jak ja nie zapłacę za powrót z wczasów w Koziej Wólce to Marszałek mnie ściągać będzie do domciu?
BedeGrauWGre
5 lata temu
Jesli ja zaplacilem za nocleg posrednikowi, a posrednik nie zaplacil hotelowi to znaczy ze ukradl pieniadze. Jesli na Allegro wezmiesz za cos pieniadze, a tego nie dostarczysz to jestes traktowany jak oszust. Czy ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego biura podrozy sa traktowane inaczej? Powaznie pytam.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (180)
bez komentarz...
5 lata temu
Pewnie wszyscy zdziwieni jak frankowicze .
Marcin Szwant
5 lata temu
Biznes turystyczny robi się coraz trudniejszy pomimo, że coraz więcej podróżujących
pobozny
5 lata temu
.….ja gdy kupuje bilet w kasie na pociąg to jade...gdy w hotelu opłacam pokoj to spie……...a w biurze podrozy placa moja kasa za usluge dopiero po 60 dniach.....
pete
5 lata temu
Oszust. Dzień wcześniej pisał co innego. Zatem kłamstwo w żywe oczy. Postawić przed sąd !
rzr
5 lata temu
tak zwane spółki z zagranicznym kapitałem 😁
...
Następna strona