Od umowy odstąpiło Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Nałożyło też na NB Tricity kary umowne w wysokości ponad 22 mln złotych. To sprawiło, że spółka stała się niewypłacalna i dlatego zapadła decyzja o ogłoszeniu upadłości – podaje PAP.
Nie udało się też przedsiębiorstwu zawrzeć układu z wierzycielami w ramach postępowania restrukturyzacyjnego w NB Tricity. Upadek spółki zależnej zwiastuje czarne chmury nad firmą Nextbike Polska. Już wcześniej prezes firmy Paweł Orłowski zapewniał, że restrukturyzacja jest "najlepszą z opcji".
"W naszej ocenie, postępowanie restrukturyzacyjne, któremu chcemy poddać spółkę NB Tricity to najlepsza z dostępnych opcji, która pozwoli na kontynuacje projektu Mevo. Realizacja tego projektu jest ważna dla wszystkich zaangażowanych stron: użytkowników, zamawiającego – samorządów oraz dostawcy, czyli spółki" – napisał Orłowski w specjalnym oświadczeniu
NB Tricity miał uruchomić oraz zarządzać Systemem Roweru Metropolitalnego OMG-G-S+ składającego się z ponad 4 tys. rowerów z napędem elektrycznym oraz 660 stacji rowerowych.
Stosowna umowa o wartości 40,3 mln złotych brutto, została zawarta w czerwcu 2018 roku ze Stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Nextbike jednak wcześniej poinformował, że koszt uruchomienia systemu będzie wyższy. Nie udało się także uniknąć opóźnień przy wykonaniu drugiego etapu tego systemu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl