Bank Zachodni WBK stawia na sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Do końca 2018 roku chce pozyskać 100 tys. nowych klientów i zwiększyć udziały w tym segmencie z 15 do 20 proc. Bank zaoferuje firmom z sektora MSP m.in. darmowe szkolenia, dostęp do platformy, która ma ułatwić wejście na rynki zagraniczne i zapłaci za staże studentów w firmach.
- Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla małych i średnich firm i partnerem w ich rozwoju – powiedział Feliks Szyszkowiak, członek zarządu BZ WBK podczas ogłaszania nowej strategii dla sektora MŚP na kolejne dwa lata. Dzięki niej, bank chce zwiększyć swój udział w tym sektorze z 15 proc. obecnie do 20 proc. na koniec 2018 roku.
- Druga ważna dla nas liczba to odsetek klientów aktywnych. Dziś jest on na poziomie 75 proc., w 2018 roku chcemy go powiększyć do 80 proc. – deklaruje Szyszkowiak.
Jak? Nowa strategia oparta jest na dwóch filarach: ofert finansowej oraz niefinansowej. W ramach oferty finansowej bank zaoferuje m.in. możliwość uzyskania kredytu przez internet również dla nowych klientów.
W ramach oferty niefinansowej bank zaoferuje firmom platformę Firmowe Ewolucje. Przedsiębiorca będzie miał dostęp do bazy wiedzy, która ułatwi mu wyjście na zagraniczne rynki i zyska dostęp do listy potencjalnych zagranicznych kontrahentów. Bank chce pomagać również przedsiębiorcom w tworzeniu stron, a nawet sklepów internetowych.
BZ WBK zapowiada również, że będzie wpierać zatrudnienie w firmach, oferując im staże. – Mamy podpisane umowy z 50 uczelniami w Polsce, z których część studentów będzie mogła dostać się na staże do małych średnich firm, a my będziemy te staże finansować. – Doświadczenie z Hiszpanii pokazuje, że duży odsetek tych stażystów zostaje potem w tych firmach, zostają zatrudnieni. Odkrywają, że to również może być ciekawa, inspirująca praca – mówi Szyszkowiak.
- Stawiamy na sektor MŚP, bo takich firm jest aż 1,7 mln w tym kraju i są one głównym motorem napędowym naszej gospodarki i to one zatrudniają większość pracowników w naszym kraju – podkreślał Feliks Szyszkowiak.
Nowa strategia dla MŚP została wdrożona przez grupę Santander (właściciela polskiego BZ WBK) już w ośmiu krajach.