PE wezwał Komisję Europejską i państwa członkowskie do opracowania strategii monitorowania zagrożeń, na jakie narażeni są najsłabsi konsumenci. Dzięki takiej strategii będzie można lepiej chronić ich prawa. Chodzi o dzieci, młodzież, osoby niepełnosprawne i starsze.
Z myślą o lepszej ochronie najsłabszych konsumentów, posłowie opowiedzieli się za wzmocnieniem prawa dającego możliwość wycofania się z umowy w przypadku gdy dostawca lub sprzedawca nie dopełni powinności uczciwego i pełnego poinformowania klienta o zawieranej transakcji.
Zalecili też, by świadczący usługi miał obowiązek przekazywania tych informacji w sposób jasny i zrozumiały. Zdaniem jednej z posłanek, raport kładzie zdecydowany nacisk na prawa konsumenckie oraz uczciwą informację jaką klient powinien otrzymać. Raport zwraca między innymi uwagę na gry komputerowe, które tak absorbują młodych ludzi, że zapominają o rosnących rachunkach.
Praktyki do zachęcania klientów bez przypominania o kosztach powinny być zdaniem posłów zabronione. Inny problem to podawanie przez firmy nieścisłych informacji o produktach. Według Komisji Europejskiej aż 70 procent firm stosuje takie praktyki.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Bank zapłaci za niewpuszczenie do toalety Największy polski bank, musi przeprosić klienta i zapłacić mu za niewpuszczenie do toalety. | |
Deweloperzy mają nowy pomysł na zyski Firmy budujący mieszkania, chcę je teraz wynajmować. Ma to rozruszać branżę. | |
Tak sprzedają się najdroższe wina świata Dobra passa wielkich domów aukcyjnych organizujących sprzedaż najdroższych win na świecie trwa w najlepsze. Czy padną nowe rekordy? | |
Telekomunikacyjny gigant ogłasza wyprzedaż Grupa chce sprzedać część nieruchomości: biurowych, handlowych, magazynowych i mieszkaniowych. |