ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Przedsiębiorca może sam zdecydować, czy będzie korzystał z konta firmowego, czy transakcje będzie realizował za pośrednictwem rachunku osobistego. Co więcej, konto nie zawsze jest wymagane. Często jednak ułatwia życie, dlatego warto poświęcić chwilę i wybrać optymalne rozwiązanie.
Gdy rejestrujesz działalność gospodarczą, wcześniej czy później zaczniesz się zastanawiać nad założeniem rachunku. Posiadanie odrębnego konta na potrzeby prowadzenia rozliczeń firmowych na pewno jest dobrym rozwiązaniem. Przede wszystkim ułatwi ci zarządzanie pieniędzmi w firmie i pozwoli oddzielić transakcje firmowe od osobistych. Docenisz to szczególnie w przypadku kontroli z urzędu skarbowego, ale również ubiegając się w banku o kredyt. Firmowy rachunek, dzięki gotowym formularzom, ułatwia również wykonywanie przelewów do urzędu skarbowego i ZUS-u. Często daje również możliwość skorzystania z rozwiązań niedostępnych dla klientów indywidualnych.
Założenie konta firmowego, to w porównaniu z całym procesem rejestracji firmy, bardzo prosta czynność. Być może właśnie dlatego wiele osób nie przykłada do tego większej uwagi. Pewnie, jak większość przedsiębiorców, swoje kroki chciałeś skierować najpierw do banku, w którym masz swoje osobiste konto. To naturalne, jednak nie zawsze najbardziej opłacalne rozwiązanie. Nie każdy bank, który ma bardzo dobre konta indywidualne, ma równie korzystne rozwiązania dla firm i odwrotnie. Warto zrobić szersze rozeznanie, bowiem praktycznie każdy bank ma w swojej ofercie rachunek dedykowany małym i średnim firmom. Do wyboru mamy różne oferty: od prostych kont oferujących podstawowe usługi do rozbudowanych pakietów firmowych ułatwiających zarządzanie gotówką w firmie. Kolejna różnica to cena za usługi bankowe. Miesięczny koszt prowadzenia rachunku firmowego może wahać się od 0 zł do nawet do kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Darmowy rachunek nie zawsze najtańszyPrzede wszystkim zwróć uwagę na ofertę. Zakładając darmowy rachunek często nie płacisz tylko za jego prowadzenie. Musisz jednak płacić za przelewy, wpłaty do ZUS i urzędu skarbowego oraz ponosić inne koszty. Z drugiej strony płacąc kilkanaście złotych miesięcznie możesz być zwolniony z ponoszenia jakichkolwiek opłat za wykonywane przez siebie operacje.
Jeśli jest to twoja pierwsza działalność, to nie mając doświadczenia możesz mieć problem z wyborem tego, co będzie dla ciebie bardziej opłacalne. Może być ci trudno przewidzieć, ile będziesz robić przelewów oraz jak często będziesz korzystał z karty i czy będziesz musiał wpłacać gotówkę w oddziale banku. Dlatego dobrym rozwiązaniem może być pakiet eFirma w Nordea Banku. Rachunek przeznaczony jest dla małych firm i przedstawicieli wolnych zawodów. Dokonując regularnych wpłat na rachunek w wysokości 1,5 tys. miesięcznie będziesz zwolniony z opłaty za jego prowadzenie, a jeśli założysz go w okresie promocji, tj. do 31 marca otrzymasz również możliwość realizacji wszystkich krajowych przelewów internetowych bez opłat i dostęp do prawie 4 tysięcy darmowych bankomatów w całym kraju.
Przez telefon, internet lub w oddzialeRachunek eFirma możesz otworzyć przez interent lub w czasie rozmowy telefonicznej z konsultantem. Warto jednak umówić się na spotkanie z doradcą, który dokładnie przedstawi ci szczegóły oferty, a po sprawdzeniu twoich potrzeb dopasuje najlepsze rozwiązania dla twojej firmy. Na spotkanie zabierz ze sobą dokumenty firmy (NIP, REGON, wypis z CEIDG) oraz dokument tożsamości, dzięki czemu od razu załatwisz wszystkie formalności.
Oprócz podstawowego rachunku w pakiecie otrzymasz również bezpłatne konto oszczędnościowe z oprocentowaniem do 4,25% w skali roku , na którym będziesz mógł lokować nadwyżki finansowe. Możesz także założyć konto walutowe, w jednej z dziewięciu dostępnych walut, które umożliwi ci prowadzenie transakcji z kontrahentami za granicą. Jego koszt to tylko 9 zł miesięcznie.
Karta Visa Business Electron, którą dostaniesz do konta, umożliwi ci wypłaty z bankomatów, płacenie za zakupy w sklepach i przez interent. Dzięki niej będziesz mógł również korzystać z wpłatomatów, które znajdziesz w każdym oddziale banku. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu, bez żadnych dodatkowych kosztów, wpłacisz pieniądze bezpośrednio na swój rachunek nawet po godzinach pracy banku.
Przelewy możesz robić w oddziale banku, przez telefon lub internet. Za te ostatnie nic nie zapłacisz. Dostęp do konta za pomocą bezpiecznej i prostej w obsłudze bankowości elektronicznej może mieć również twój wspólnik (w przypadku spółek)
lub księgowa.
Zmień konto na tańszeMasz już rachunek w innym banku i płacisz za niego? Pomyśl o zmianie. Co prawda będziesz musiał powiadomić o niej swoich stałych kontrahentów, ale w niektórych przypadkach koszty mogą spaść nawet o kilkaset złotych w skali roku. To sporo, szczególnie biorąc pod uwagę, że przeniesienie rachunku jest proste, bezpłatne i nie zajmuje wiele czasu.
Jeśli prowadzisz już firmę od dłuższego czasu (minimum 24 miesiące) i potrzebujesz gotówki na finansowanie bieżących wydatków, możesz od razu złożyć wniosek o kredyt w rachunku. Jego wysokość jest uzależniona od przychodów firmy i stanowić może nawet 50% średnich wpływów na rachunek z okresu ostatnich 6 miesięcy (nie więcej niż 100 tys. złotych).
Gdy eFirma to za małoZarządzasz spółką, prowadzisz stowarzyszenie lub wspólnotę mieszkaniową? Nordea będzie miała rozwiązanie również dla ciebie. Dzięki rachunkowi eFirma Plus, podobnie jak w przypadku pakietu eFirma, zyskujesz szeroki dostęp do rachunku, a dodatkowo możesz nadać uprawnienia użytkownikom konta w systemie bankowości elektronicznej. Ułatwi to składanie zleceń, a jednocześnie zabezpieczy pieniądze przed niepowołanym dostępem. Uzyskasz również wsparcie indywidualnego doradcy, który wskaże ci najlepsze rozwiązania sprzyjające rozwojowi twojej firmy.