W sprawie poczęstunku dla klienta Izby Skarbowe wydawały do tej pory różne interpretacje. Sprawą zajął się Sąd Administracyjny.
Wydatki na usługę gastronomiczną, które są związane ze spotkaniem z kontrahentem w lokalu gastronomicznym, w celach biznesowych, nie mają charakteru reprezentacyjnego – uznał WSA w Bydgoszczy w wyroku z dnia 1 czerwca 2010 r. (I SA/Bd 382/10).
WSA zwrócił uwagę, że wydatek stanowi koszt uzyskania przychodu, jeżeli służy osiągnięciu jakiegoś celu gospodarczego związanego z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą i został poniesiony w sposób racjonalny.
Ważne jest również wg sądu miejsce, w którym spotkanie kontrahentów się odbyło. Dlatego jeśli spotkanie odbyło się w siedzibie firmy wydatki na poczęstunek i napoje można potrącić z przychodu, natomiast jeśli poza firmą potrącenie nie jest możliwe.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/181/t82613.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/kanapka;dla;klienta;to;koszt;podatkowy,159,0,541343.html) | Kanapka dla klienta to koszt podatkowy Zakupy artykułów spożywczych, którymi częstuje się gości i kontrahentów, stanowią koszty uzyskania przychodu. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/135/t26247.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/zaproszenie;na;kawe;to;koszt;podatkowy,110,0,530542.html) | Zaproszenie na kawę to koszt podatkowy Kontrahenta można podjąć kawą czy zwykłym lunchem, odpisując ten koszt od podstawy opodatkowania. |
Autorka jest główną księgową w spółce donewell sp. z o.o. – dobrze zrobiona księgowość