Polskie przedsiębiorstwa eksportują różne towary - od spożywczych, przez chemiczne, meble czy nawet części do motorów i samochodów. Nie wszystkie produkty trafią do krajów sąsiadujących z Polską - część dociera aż do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Świetnym przykładem są... krówki.
Fakty są następujące: jeżeli chodzi o konkurencyjność gospodarki, to rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich plasuje się na 15 miejscu, a produkowane w Polsce cukierki krówki są obecne w tamtejszych sklepach spożywczych od wielu lat. Mimo sukcesów polskich przedsiębiorców na odległych rynkach arabskich, zainteresowanie nimi było dotąd niewielkie. Od niedawna sytuacja zmienia się, a jednym z czynników skłaniających polskich przedsiębiorców do szukania nowych rynków zbytu jest duża konkurencja na rynku europejskim. Jeżeli myślisz o tym, aby nawiązać kontakty handlowe z firmami działającymi np. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, to powinieneś wykorzystać właśnie ten moment.
Od teorii do praktyki
Dubaj to jedno z najbardziej znanych miast świata, a wszystko dzięki jego intensywnej rozbudowie i polityce ukierunkowanej na rozwój przedsiębiorczości. To właśnie w działających tam firmach znajdują zatrudnienie specjaliści z całego świata. Nie brakuje też przebywających na kontraktach polskich inżynierów czy architektów. Z danych publikowanych na internetowej stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych wiadomo, że wartość polskich inwestycji tylko w Zjednoczonych Emiratach Arabskich przekroczyła 470 mln dolarów.
Przedsiębiorcy myślący o nawiązaniu współpracy z firmami z Bliskiego Wschodu muszą pamiętać o barierach, np. językowej. Ponieważ uczenie się w biznesie na własnych błędach może być kosztowne, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z rad doświadczonych przedsiębiorców i tych, którzy doskonale poznali tamtejszy rynek. Najbliższą okazją będzie I Międzynarodowa Konferencja "Dubaj - nowe rynki, nowe możliwości" w Warszawie. Odbędzie się ona 18 października 2016 r., a jej organizatorem jest firma BiznesDubaj.pl.
Konferencja skierowana jest do przedsiębiorców, którzy zainteresowani są zdobyciem praktycznych informacji na temat prowadzenia biznesu na Bliskim Wschodzie. Dodatkowo zainteresowani uczestnicy będą mogli wziąć udział w praktycznym workshopie, który odbędzie się w styczniu 2017r. w Dubaju. Tam przedsiębiorcy z Polski będą mieli okazję przeprowadzić rozmowy biznesowe z właścicielami lokalnych firm. Więcej informacji o konferencji można znaleźć na stronie: konferencja.biznesdubaj.pl
Stabilizacja, czyli to, co biznes lubi najbardziej
Przedsiębiorcy zainteresowani wkroczeniem z oferowanymi produktami na rynki arabskie powinni rozpocząć od rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Sprzyjające innowacyjnym rozwiązaniom i przedsiębiorczości przepisy oraz stabilna sytuacja polityczna powodują, że to idealny kraj na szukanie pierwszych kontrahentów biznesowych z tamtych stron świata. Swoją ofertą można zainteresować wiele podmiotów z różnych branż. Poza budownictwem i rozwojem rynku nieruchomości, nie można zapomnieć o rynku turystycznym. Szacuje się, że tylko w 2015 r. kraj odwiedziło ok. 14 mln turystów z całego świata, którzy m.in. w Dubaju wydawali pieniądze zarówno na podstawowe, jak i luksusowe dobra.
Rynki arabskie otwierają się na przedsiębiorców z krajów europejskich. To oznacza, że już wkrótce obok sukcesów takich firm, jak: Ferrero Polska Sp. z o.o., SGL Karbon Polska S.A. czy Data S.A. mogą pojawić się kolejne. Z punktu widzenia przedsiębiorców to bardzo dobre wiadomości, bo dzięki nowym partnerom biznesowym można nie tylko liczyć zwiększyć dotychczasowe dochody, lecz także tworzyć kolejne miejsca pracy.