Zmienia się obraz polskich kobiet - są coraz bardziej przedsiębiorcze i odnoszą sukcesy. Polki zrywają ze stereotypami, walczą z ograniczeniami i pokazują, że doskonale radzą sobie w biznesie.
Wystarczy uwierzyć w siebie?
Jeszcze kilka dekad temu kobiety w biznesie były rzadkością. Ich rola była ograniczana. Dzisiaj problemem Polek są głównie bariery psychiczne oraz często brak wsparcia otocznia. - Kiedy kobiety przekraczają wszelkie granice, przestają słuchać negatywnych głosów, wierzą w siebie i rzeczywiście biorą życie oraz biznes we własne ręce, odnoszą bardzo duże sukcesy - mówi agencji informacyjnej infoWire.pl Agnieszka Kramm z Fundacji Miejsce Kobiet.
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie dla każdego jest jednak dobrym rozwiązaniem. Dbanie o swoją firmę wymaga dużych zdolności organizacyjnych oraz mocnego charakteru. Zanim zdecydujemy się rozkręcić biznes, odpowiedzmy sobie na pytanie, po co chcemy to zrobić. Wyznaczmy sobie cele, do których chcemy dążyć. I realizujmy je konsekwentnie, krok po kroku.
Polki najbardziej przedsiębiorcze na świecie?
Polki znają zasady, którymi kieruje się biznes. Malka Kafka, współwłaścicielka sieci restauracji Tel Aviv, zauważa, że Polska jest liderem wśród krajów, które mają największą liczbę przedsiębiorczyń. Polki są bardzo przedsiębiorcze oraz kreatywne. Dzięki pomysłowości, z łatwością odkrywają niezagospodarowane nisze na rynku. Są świetnymi startuperkami.
Kobiece umiejętności kluczem do sukcesu
W prowadzeniu własnej działalności gospodarczej pomaga kobietom wrodzona umiejętność łączenia różnych ról społecznych - podkreśla Irmina Trefoń z Makro Polska, prowadząca galę "Handel jest kobietą". Polki są bardzo otwarte, pomysłowe, ciepłe - w małych firmach to one zazwyczaj zarządzają relacjami z ludźmi, zatrudniają pracowników oraz współpracują z lokalną społecznością.