Sprzedaż ciągła to usługa, przy której nie da się wyróżnić powtarzających się czynności, które mogłyby być zakwalifikowane jako świadczenia samodzielne - wynika z interpretacji podatkowej wydanej przez dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy.
Tego typu usługą jest, na przykład, dostarczanie energii elektrycznej, wody, dostępu do sieci telekomunikacyjnej.
Kryteriów usługi ciągłej nie spełnia natomiast dostawa towarów, nawet, jeśli ze stałej umowy z kontrahentem wynika, że dostarczane są one ze stałą częstotliwością - na przykład raz dziennie.
W związku z tym podatnik nie ma prawa przy takiej dostawie skorzystać z możliwości, jakie przewidziane są przy fakturowaniu usług ciągłych.
"Z uwagi na fakt, że każdą dostawę można wyodrębnić, odróżnić od poprzedniej, gdyż realizowana jest w oparciu o otrzymane od kontrahentów zamówienia, które są uaktualniane w miarę postępu realizowanych dostaw, nie są spełnione przesłanki sprzedaży ciągłej" - czytamy w interpretacji.
Podatnik ma więc obowiązek do wystawienia faktury za każdą z tych dostaw nie później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym dokonano sprzedaży, ale przy tym nie później niż siódmego dnia od dnia wydania towaru.