Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa, tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn www.
Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail. Co więcej, dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków._ _ _ _
_ _ - Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie _ - _mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=-1 week&de=today&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKN&w=460&h=250&cm=0 ) Kurs każdej spółki możesz zobaczyć na wykresie w dowolnym zakresie czasu - sprawdź, jak działa MoneyAnalytics
Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach www.
Elementy utrudniające zapoznawanie się z zawartością strony ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=-1 week&de=today&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKN&w=460&h=250&cm=0 ) Kurs każdej spółki możesz zobaczyć na wykresie w dowolnym zakresie czasu - sprawdź, jak działa MoneyAnalytics
- _ Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie www nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług _ - stwierdza Waldemar Sokołowski.
Z badania _ Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych _ wynika, że:
- konsumenci na firmowych stronach internetowych najczęściej szukają informacji
o cenach i zakresie działalności przedsiębiorstwa;
- natarczywe reklamy najbardziej irytują konsumentów przy przeglądaniu stron internetowych firm.
Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
Czytaj o prowadzeniu firmy w internecie | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/29/t39453.jpg ) ] (http://msp.money.pl/ksiegowosc-internetowa/artykul/handel;w;sieci;a;kwestie;podatkowe,192,0,923072.html) | Handel w sieci a kwestie podatkowe Tej kwestii nie należy zaniedbywać. Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na taką formę biznesu, powinien zapoznać się z jego uwarunkowaniami i obowiązkami podatkowymi. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/219/t81115.jpg ) ] (http://msp.money.pl/ksiegowosc-internetowa/artykul/kierunki;rozwoju;aplikacji;internetowych;dla;firm,26,0,842010.html) | Kierunki rozwoju aplikacji internetowych dla firm Rozwój internetu, związany z jego upowszechnieniem, spowodował, że coraz częściej strony internetowe traktowane są przez użytkowników już nie tylko jako źródło informacji i wymiany poglądów, ale także jako element rozszerzający funkcjonalności aplikacji komputerowych. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/161/t111777.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;najlepiej;zarzadzac;sprzetem;it,134,0,832390.html) | Jak najlepiej zarządzać sprzętem IT Aktualizacja oprogramowania i wymiana starego sprzętu komputerowego w firmie to przedsięwzięcia, które często bywają uciążliwe i mogą przysparzać wielu problemów. |