"Już od 15 stycznia 2021 r. ze wsparcia z Tarczy Finansowej PFR 2.0 będą mogły skorzystać firmy z dodatkowych siedmiu kodów PKD. Wśród nich m.in. branża eventowa, florystyczna i ślubna oraz drukarnie" - przypomniało w czwartek na Twitterze Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
We wtorek rząd przyjął uchwały ws. tarczy finansowej PFR 2.0 dla mikro, małych i średnich firm oraz noweli pierwszej odsłony tarczy finansowej. W money.pl szczegółowo omawialiśmy przyjęte tego dnia akty prawne.
Tarcza 2.0 dla mikro, małych i średnich firm będzie mieć budżet na poziomie 13 mld złotych. 6,5 mld złotych trafi do mikrofirm, a drugie 6,5 mld - do małych i średnich przedsiębiorstw.
Pieniądze trafią do przedsiębiorców od 15 stycznia 2021 roku. Będą wypłacane do końca marca.
Aby uzyskać subwencję należy m.in. prowadzić działalności w ramach co najmniej jednego określonego w programie kodu PKD i odnotować "określony spadek obrotów". Warunkiem umorzenia 100 proc. subwencji jest m.in: "kontynuacja prowadzenia działalności gospodarczej; utrzymanie średniego zatrudnienia (mikroprzedsiębiorstwa) lub rozliczenie nadwyżki udzielonej subwencji (MŚP)".
Czytaj więcej: Tarcza Finansowa PFR 2.0. Kto i na co może liczyć?
Zgodnie z szacunkami Polskiego Funduszu Rozwoju z finansowania mogłoby skorzystać do 70 tys. przedsiębiorstw.
W ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm wsparciem zostało objętych ok. 40 branż - m.in. sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach; hotele i podobne obiekty zakwaterowania; restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne.
Sprawdź: Najpierw podatek cukrowy, teraz akcyza. Zaskakująca propozycja Ministerstwa Sprawiedliwości
W wyniku konsultacji społecznych - jak informowało CIR - do programu dodane zostały także nowe branże: "sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych; karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektur; pozostałe drukowanie; działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku; introligatorstwo i podobne usługi; działalność agencji reklamowych; pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane".