Tylko 11 procent polskich firm wysyła e-faktury oraz faktury pocztą elektroniczną swoim klientom i partnerom, wynika z badania przeprowadzonego dla Itella Group. Średnia dla 16 europejskich krajów w których przeprowadzono badanie to 50procent. Przedstawiciele Itella Group spodziewają się jednak szybkiego wzrostu tego współczynnika w Polsce.
_ - Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia spodziewamy się, że w ciągu 2-3 najbliższych lat rozwój będzie bardzo szybki _ - powiedział dyrektor zarządzający Itella Information w Polsce. Miikka Savolainen. Jego zdaniem słaby (najgorszy wśród 16 badanych państw) wynik, to częściowo efekt tego, że polskie firmy koncentrowały się w ostatnim okresie na rozwoju samego biznesu, kosztem walki o efektywność procesów biznesowych.
Z badania dla Itella wynika, że 18 procent polskich firm odbiera e-faktury oraz faktury drogą elektroniczną. Średnia dla wszystkich badanych państw wynosi 52procent a liderem jest Estonia (93 procent).
Według dyrektora ds. rozwoju i obsługi klienta w Itella Information Jarosława Tkaczyka mała popularność e-faktur w Polsce to również wina przepisów, które ściśle rozdzielają oryginał i kopię faktury. Badane firmy spodziewają się jednak, że w ciągu 2-3 lat zwiększenie udziału faktur elektronicznych na polskim rynku będzie _ szybkie _.
Z badania wynika także, że 27procent polskich konsumentów odbiera faktury elektroniczne. To wynik lepszy niż w przypadku Rosji (24procent), ale ustępuje już Słowacji (28 procent). Średnia wynosi 41procent w liderem jest Dania (78 procent),