Po przejęciu Grupa Vectra posiada przeszło ponad 1,7 mln abonentów, a także w zasięgu sieci znalazło się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych. Vectra tym samym zepchnęła z piedestału UPC Polska - posiadającego 1,5 mln klientów.
Nie ujawniono, ile Vectrę kosztowało przejęcie spółki Multimedia Polska.
- Obie spółki, Vectra S.A. i Multimedia Polska S.A., w najbliższym czasie będą kontynuować swoją działalność operacyjną bez zmian, koncentrując się na wspólnym dostarczaniu nowej wartości naszym abonentom - zapowiada Jan Piotrowski, nowo mianowany prezes Multimedia Polska, cytowany przez portal wirtualnemedia.pl.
Piotrowski zastąpił na stanowisku Andrzeja Rogowskiego - wieloletniego prezesa spółki Multimedia Polska.
- Realizacja transakcji pozwala nam na znacznie większą skalę działań - dostęp do szerokiej bazy klientów i potencjału jednej z najlepszych i największych stacjonarnych infrastruktur telekomunikacyjnych w Polsce - ocenia Tomasz Żurański, prezes Vectry.
Przejęcie było możliwe po uzyskaniu warunkowego pozwolenia od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z nałożonym warunkiem Vectra będzie musiała sprzedać sieć należącą do niej lub Multimedia Polska w ośmiu miejscowościach (Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie).
Vectra utworzy także nowe spółki, do których przeniesie mienie z każdego z wymienionych miast - m.in. umowy z abonentami, infrastrukturę telekomunikacyjną, umowy z pracownikami, dokumentację księgową i techniczną oraz bazy abonentów. Następnie te spółki zostaną sprzedane niezależnemu inwestorowi, niepowiązanym w żaden sposób z Vectrą. Nowy inwestor będzie musiał zostać zaakceptowany przez UOKiK.
Vectra będzie musiała również umożliwić abonentom z 13 miejscowości swobodną zmianę przedsiębiorcy świadczącego usługi kablowe. Mowa tutaj o rozwiązaniu umowy bez kary.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl