"W latach 2008-2010 udział nowoczesnych kanałów dystrybucji w przychodach ze sprzedaży detalicznej wzrośnie do około 50 proc. z prawie 40 proc. w 2004 roku" - powiedziała Katarzyna Witaszewska-Król, starszy menedżer z PricewaterhouseCoopers.
Zdaniem specjalistów z PWC w najbliższych latach ekspansja detalistów wraz ze wzrostem nasycenia rynków w dużych miastach będzie się przenosić do mniejszych miejscowości.
Widoczna będzie również tendencja do rozwoju centrów handlowych połączonych z obiektami rozrywkowymi.
"W przypadku Polski przewidywana jest dalsza konsolidacja rynku hurtowego i stopniowy wzrost siły nabywczej, co może wpłynąć na wzrost popytu na artykuły delikatesowe i luksusowe" - powiedziała Witaszewska-Król.
"Widoczny jest również dynamiczny rozwój handlu elektronicznego. Nastąpił dwukrotny wzrost od 2003 roku" - dodała.
Zdaniem specjalistów z PWC w najbliższych latach wzrośnie również liczba sklepów fabrycznych (sklepy typu outlet).
"Pod względem sprzedaży detalicznej Polska zalicza się do najbardziej zróżnicowanych rynków w Europie. Na 10 tys. mieszkańców przypada 37 sklepów, z tym, że w ostatnim czasie rośnie liczba sklepów ogólnospożywczych, a maleje - sklepów specjalistycznych" - powiedziała Witaszewska-Król.