Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

W polskim handlu wzrasta rola super i hipermarketów

0
Podziel się:

Udział nowoczesnych kanałów dystrybucji (super i hipermarkety, dyskonty) w sprzedaży detalicznej w Polsce w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie do 50 proc. - wynika z raportu PricewaterhouseCoopers o sytuacji sektora handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych.

"W latach 2008-2010 udział nowoczesnych kanałów dystrybucji w przychodach ze sprzedaży detalicznej wzrośnie do około 50 proc. z prawie 40 proc. w 2004 roku" - powiedziała Katarzyna Witaszewska-Król, starszy menedżer z PricewaterhouseCoopers.

Zdaniem specjalistów z PWC w najbliższych latach ekspansja detalistów wraz ze wzrostem nasycenia rynków w dużych miastach będzie się przenosić do mniejszych miejscowości.

Widoczna będzie również tendencja do rozwoju centrów handlowych połączonych z obiektami rozrywkowymi.

"W przypadku Polski przewidywana jest dalsza konsolidacja rynku hurtowego i stopniowy wzrost siły nabywczej, co może wpłynąć na wzrost popytu na artykuły delikatesowe i luksusowe" - powiedziała Witaszewska-Król.

"Widoczny jest również dynamiczny rozwój handlu elektronicznego. Nastąpił dwukrotny wzrost od 2003 roku" - dodała.

Zdaniem specjalistów z PWC w najbliższych latach wzrośnie również liczba sklepów fabrycznych (sklepy typu outlet).

"Pod względem sprzedaży detalicznej Polska zalicza się do najbardziej zróżnicowanych rynków w Europie. Na 10 tys. mieszkańców przypada 37 sklepów, z tym, że w ostatnim czasie rośnie liczba sklepów ogólnospożywczych, a maleje - sklepów specjalistycznych" - powiedziała Witaszewska-Król.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)