Od 1 stycznia 2009 możliwe będzie wysyłanie pracownikom dokumentów ubezpieczeniowych RMUA w formie elektronicznej.
Dotychczas pracodawcy mieli obowiązek przekazywania wydrukowanych, wypełnionych formularzy RMUA.
ZOBACZ TAKŻE:
W praktyce, aby nie dokładać sobie biurokratycznej pracy, księgowi przekazywali pracownikowi teczkę wszystkich dokumentów RMUA na zakończenie współpracy. Ewentualnie - pracownik odbierał kopie aktualnych formularzy, gdy miał przedstawić je określonej instytucji, np. występując o Europejską Legitymację Zdrowotną.
Kiedy można przesłać pracownikowi elektroniczne RMUA? src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1185266055&de=1356303600&sdx=0&i=&ty=3&ug=1&s%5B0%5D=bezrobocie&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=460&h=250&cm=0&lp=1"/>
Przesyłanie drogą elektroniczną formularzy ułatwi księgowym dostarczanie dokumentów, a pracownikom przechowywanie.
Jednak, jak podała Gazeta Prawna, _ osoba pragnąca potwierdzić swoje prawo do ubezpieczenia w placówkach opieki medycznej będzie musiała mieć ze sobą przenośny komputer . _
... Lub formularze papierowe opatrzone bezpiecznym odręcznym podpisem kadrowca.