*Wkrótce zmienią się zasady wydawania przez agencje pracy świadectw pracy, pracownikom tymczasowym. *
Jak informuje portal e-prawnik.pl, 24 stycznia 2010 roku wchodzi w życie ustawa (z dnia 23 października 2009 r.) o zmianie ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.
Nowelizacja wprowadza m. in. zmiany w zakresie wydawania świadectwa pracy pracownikom tymczasowym.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami agencja pracy tymczasowej *w każdej sytuacji *rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy ma obowiązek wystawić świadectwo pracy. Tymczasem nowa regulacja przewiduje wydawanie świadectwa pracy dotyczącego łącznego, zakończonego okresu zatrudnienia w agencji, objętego kolejnymi umowami o pracę, nawiązanymi w okresie nie dłuższym niż 12 kolejnych miesięcy.
Są tu jednak pewne ograniczenia. Bo jeżeli umowa o prace została nawiązana przed upływem okresu kolejnych 12 miesięcy a stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu lub wygaśnięciu po tym terminie, to świadectwo pracy powinno zostać wydane po zakończeniu tego ostatniego stosunku pracy.