Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Mateusz Ratajczak
Mateusz Ratajczak
|

PKP nie będzie likwidować nierentownych połączeń? Prezes zapowiada przegląd i zmianę polityki

9
Podziel się:

Prezes grupy PKP S.A. zapowiada, że nie będzie pochopnie zezwalał na likwidację nierentownych połączeń kolejowych.

PKP nie będzie likwidować nierentownych połączeń? Prezes zapowiada przegląd i zmianę polityki
(wp.tv)

Prezes grupy PKP S.A. zapowiada, że nie będzie pochopnie zezwalał na likwidację nierentownych połączeń kolejowych. Jego zdaniem kluczowe jest zdefiniowanie skąd problemy danej linii i czy warto ją modernizować, by przyciągnąć pasażerów. Mirosław Pawłowski wyjaśnia również, czy będzie miał swój projekt na miarę Pendolino.

- Na nowo zdefiniujemy „linię nierentowną”. Jest wiele powodów, dlaczego nie ma pasażerów i może nie być perspektyw, by się pojawili - nie ma fabryk, aglomeracji, szkół i pracy. Jest wiele przyczyn i to jest fragment ogromnej układanki, która sprawia, że jakieś połączenie jest rentowne bądź nie. Czasami są nierentowne, bo zostały przez kilkadziesiąt lat doprowadzone do ruiny. Problem leży więc tylko w podjęciu decyzji, czy zmodernizowanie linii da efekt i sprowadzi pasażerów - mówi money.pl Mirosław Pawłowski, prezes grupy PKP S.A.

Co po Pendolino? Poprzednicy Pawłowskiego stawiali głównie na szybkie połączenia, co z kolei zostanie po Mirosławie Pawłowskim na kolei? - Inicjatywa i umowa na dostawę Pendolino powstała już w 2008 roku. Pojawienie się Pendolino to jest realizacja czyjejś wcześniejszej umowy, nie poprzedniego prezesa. Wraz z Pendolino zmieniliśmy wizerunek, ale mamy wśród taboru też inne pociągi - zaznacza Pawłowski.

wiadomości
krynica 2016
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
Nik
8 lat temu
Haha nierentowna linia? Osiaga sie to bardzo prosto. Aby zamknac linie i uznac za trwale nierentowna wystarczy w nowym rozkladzie ustalic kurs tak, aby w istotnych miejscach docelowych byl np o 7:57. 7:02. Itp. Tak, zeby ludzie majacy szkole czy prace na 7-8 NA BANK nie zdazyli jadac takim kursem. Przez 25 lat tak wlasnie rozpieprzono PKP rownoczesnie dajac szanse na rozwoj miliona firemek jednoosobowych wozacych ludzi zdezelowanym, starym i smierdzacym sprzetem autobuso i busopodobnym.
herling
8 lat temu
Czy jeszcze jest coś takiego jak POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE ? Pytam,bo kiedyś kolejarze nosili z dumą swoje mundury i czapki z orzełkami. Dziś albo łażą bez munduru a na czapkach mają albo jakieś zygzaki albo cudaczne napisy nie licujące z tak zasłużoną dla Polski strategiczną firmą.
andy
8 lat temu
Niech zredukują nierentowne zarządy kolejowych spółek, a nie trzeba będzie likwidować połączeń. Kasy starczy.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
olek
8 lat temu
panowie kiedyś w komunie i kilka lat po komunie linią 131 jeżdżiły pociągi z gdańska przez zduńską wolę do krakowa ,katowic i szczecina do lublina wszystko mądrzy ludzie co rządzili koleją zlikwidowali. teraz chcąc dojechać z zduńskiej woli do częstochowy , katowic lub gdańska bydgoszczy, koszalina trzeba nadrobić więcej kilometrów około 40-do 60 i zapłacić większą kwotę pieniędzy pomimo że u niektórych bieda jest większa jak za komuny.obecnie chcieli uruchomić pociąg do częstochowy i palneli sobie godzinę ani do pracy ani do odwiedzenia jasnej góry noi myśleli że ludzie pojadą tam i po godzinie z powrotem taka zagrywka taktyczna ze niema chętnych jet od iluś lat i musi im zależeć aby kolej upadła dopóki tacy ludzie będą decydowali o rozkładzie jazdy pkp to wszystko pójdzie w ruine i nie będzie pieniędzy na kolej. . panowie o pasażera trzeba walczyć rozkład kierować tak by zdążył do pracy i wrócił do domu, jeżeli jedzie na zwiedzanie np częstochowy to wyjeżdza np ze zduńskiej woli 5,30 i wraca o 21-ej by miał czas na wszystko.druga rzecz pociągi muszą być na 100 procent i bez zmian bo jeżeli pasażer zdecyduje się na jazdę pociągiem do pracy to musi i tą prace sobie załatwi to musi wiedzieć ze te pociągi nie ulegną likwidacji lub zmiany godzin o której by nie zdążył do pracy , a tego na naszej lini nie było- i jak mają być pasażerowie jak niema pewności transportu. teraz jesteśmy odcięci od morza i gór jak za zaborów carskich a jeśli już chcesz jechać to obiedż pół polski zanim dojedziesz do celu.
Loen
8 lat temu
O zamykaniu linii decydują chyba Polskie Linie Kolejowe, a nie PKP? Zarządca infrastruktury musi być niezależny w swoich decyzjach i jest to wymóg prawny.
Nik
8 lat temu
Haha nierentowna linia? Osiaga sie to bardzo prosto. Aby zamknac linie i uznac za trwale nierentowna wystarczy w nowym rozkladzie ustalic kurs tak, aby w istotnych miejscach docelowych byl np o 7:57. 7:02. Itp. Tak, zeby ludzie majacy szkole czy prace na 7-8 NA BANK nie zdazyli jadac takim kursem. Przez 25 lat tak wlasnie rozpieprzono PKP rownoczesnie dajac szanse na rozwoj miliona firemek jednoosobowych wozacych ludzi zdezelowanym, starym i smierdzacym sprzetem autobuso i busopodobnym.
takidrugi
8 lat temu
Prawda jest taka, że nierentowne linie są głównie tam, gdzie jest mniejsze zagęszczenie ludzi, zwłaszcza Polska płd.-wsch. i płn.-wsch. Ale to bastiony wyborców PiS, więc trzeba dbać, by się nie zdenerwowali. Kolejna Włoszczowa, tylko na większą skalę.
herling
8 lat temu
Czy jeszcze jest coś takiego jak POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE ? Pytam,bo kiedyś kolejarze nosili z dumą swoje mundury i czapki z orzełkami. Dziś albo łażą bez munduru a na czapkach mają albo jakieś zygzaki albo cudaczne napisy nie licujące z tak zasłużoną dla Polski strategiczną firmą.