Kontakt z bankiem przez internet, telefon albo komórkę oraz uproszczenie oferty produktów i usług - takie udogodnienia zakłada strategia "Cyfrowego buntownika", realizowana przez Alior Bank. Nie znaczy to jednak, że bank będzie zamykał oddziały.
- Chcemy bardzo mocno stawiać na rozwiązania nowoczesne, rozwiązania technologiczne - mówi money.pl Urszula Krzyżanowska-Piękoś, wiceprezes Alior Banku odpowiedzialna za pion biznesu.
- Oddziały są niezbędne - dodaje. - To jest dziś bezwzględna konieczność. Klient absolutnie musi mieć dostęp do wszystkich kanałów obsługi: tradycyjnego, zdalnego - mówi Krzyżanowska-Piękoś.
- Chcemy, żeby bankowość dla przedsiębiorców stawała się coraz bardziej intuicyjna, żeby stawała się tłem dla codziennej działalności - dopowiada Maciej Surdyk, dyrektor zarządzający pionem rozwoju bankowości przedsiębiorstw w Alior Banku. - Dlatego integrujemy się z architekturą systemową e-państwa - mówi.
Teraz bank pracuje nad tym, by wykorzystać Jednolity Plik Kontrolny, by na jego podstawie oceniać zdolność kredytową klientów i do monitorowania swojej sytuacji, jeśli ktoś już korzysta z finansowania. - Wszystko po to, by przedsiębiorcy nie musieli przynosić kolejnych dokumentów czy przygotowywanych specjalnie dla banku analiz - wyjaśnia Surdyk.
- To jest strategia na lata 2018-2020. Pracujemy bardzo aktywnie nad zoperacjonalizowaniem tej strategii. Można więc powiedzieć, że pierwsze efekty naszych prac przedstawimy na przełomie października i listopada - podsumowuje Urszula Krzyżanowska-Piękoś.
Bank liczy, że wdrożenie strategii pozwoli utrzymać marżę odsetkową netto na poziomie 4,5 proc. i zapewnić akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8 proc. w 2016 r. do 14 proc. w 2020 r.