Kilkadziesiąt miliardów dolarów. I to tylko w ciągu jednego roku. Na tyle szacuje się inwestycje w technologie oparte na sztucznej inteligencji. Nie tylko Amazon czy Facebook weszły w ten nurt. Zainteresowane zastosowaniami AI są także polskie banki.
AI – dla jednych zastępowanie pracy ludzkiej pracą robotów i algorytmów, dla innych - wielka transformacja rynku, która ma usprawnić wszelkie procesy od produkcji po obsługę klienta. Jest pewne, że tak jak AI pewne miejsca pracy zlikwiduje, tak stworzy też nowe. Jest też pewne, że nie będzie branż, których ta transformacja nie obejmie.
O tym dyskutowano podczas panelu McKinsey & Company w Krynicy, gdzie obok przedstawicieli Google i Allegro zasiedli prezesi największych banków w Polsce – PKO BP i Pekao SA. I też widzą w tym potencjał.
- Pekao postrzega rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji jako przewagę konkurencyjną w rozumieniu i dopasowaniu produktów do potrzeb klientów – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao SA (na zdjęciu w środku).