Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Z Ubera korzysta ponad milion Polaków. "Liczba przejazdów rośnie co miesiąc o 20 proc."

104
Podziel się:

Kolejne państwa biorą się za regulowanie działalności Ubera. Do wyboru mają dwie ścieżki: albo liberalizują rynek jak Finlandia czy Estonia, albo narzucają twarde regulacje jak Dania, skąd Uber się wycofał.

Z Ubera korzysta ponad milion Polaków. "Liczba przejazdów rośnie co miesiąc o 20 proc."
(Krzysztof Olszewski/ wp.pl)

Kolejne państwa biorą się za regulowanie działalności Ubera. Do wyboru mają dwie ścieżki: albo liberalizują rynek jak Finlandia czy Estonia, albo narzucają twarde regulacje jak Dania, skąd Uber się wycofał. Dyskusja zaczęła się także w naszym kraju. - Z Ubera korzysta ponad milion Polaków - mówi money.pl Magdalena Szulc z Uber Polska.

Strajk taksówkarzy i dyskusje o tym, czy na pewno Uber jest uczciwą konkurencją, nie robią na Polakach specjalnego wrażenia. - W Polsce liczba przejazdów rośnie co miesiąc o 20 proc. - mówi Szulc.

W niemal wszystkich krajach, gdzie działa Uber, taksówkarze podnoszą argument, że kierowcy korzystających z tego typu aplikacji działają bez licencji, bez taksometrów i bez ubezpieczenia. Według nich to oznacza, że są nieuczciwą konkurencją, ponieważ muszą spełnić mniejsze wymogi, niż taksówkarze.

Magdalena Szulc odbija piłeczkę. Jak wskazuje, 20 proc kierowców Ubera to byli lub obecni taksówkarze. - Oni nie mają wielu przywilejów, które mają taksówkarze. Oni nie są na karcie podatkowej, tylko płacą regularny podatek od dochodu. Uzależniony od tego, ile zarabiają, a nie zryczałtowany, jak w przypadku taksówkarzy. Nie mogą wjeżdżać w oznaczone części miasta, nie mają miejsc postojowych, nie mają buspasów - mówi.

Z Uberem pracuje w naszym kraju kilka tysięcy kierowców.

Uber rzucił wyzwanie tradycyjnym korporacjom taksówkarskim, przede wszystkim ze względu na niskie ceny. Firma jest oparta na aplikacji, która kojarzy kierowców i pasażerów. Powstała w 2009 r. w San Francisco i niemal od początku działania zmaga się z problemami prawnymi. Z drugiej jednak strony doczekała się licznych naśladowców, a popularność aplikacji lawinowo rośnie.

W Polsce z Ubera można korzystać w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gliwicach, Tychach, Sosnowcu i miastach aglomeracji śląskiej.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(104)
WYRÓŻNIONE
Banan
7 lat temu
To co mówi ta pani nijak się ma do rzeczywistości. To jest śmieszne... jedna wielka propaganda.
Paweł
7 lat temu
Witam. Jestem taryfiarzem w Warszawie. Jeżdze mozna powiedziec dorywczo od dwóch lat bo mam inne zajecia bardziej dochodowe. jeżdze uczciwe - nigdy nikogo nie oszukałem ale widze ze ludzie potrafia sie kłocic o 50gr. To co tutaj pisza ludzie to są uber pierdoły które zostały zaszczepione przez bardzo dobry marketing ubera. Teraz kilka faktów: 1. Większośc kierowców nie ma założonej działaności specjalnie pod Ubera - kierowcy podpinaja sie pod ''partnera'' który jest posrednikiem miedzy U a kierowca - kierowca podpisuje umowe zlecenie i jezdzi do woli. czesto sa to ukraincy który nie znają zupełnie miasta (ostatni weekend 3 wypadki z ich udziałem w mediach CISZA). co za tym idzie większość nie placi ZUSu 2. Kierowcy nie posiadaja ubezpieczen zwiazanych z odpłatnym przewozeniem ludzi- OC taksówki od 50-300% drozej od zwyklłego OC. jak pasazerowi cos sie stanie to szukaj wiatru w polu 3. Kierowcy nie przechodza regulanych badań lekarskich i co najwazniejsze PSYCHOTECHNIKI która określa czy ktos wogóle nadaje sie do pracy jako zawodowy kierowca (refleks , logiczne myslenie, widzenie w nocy, reakcja na olsnienie itp) 4. Uber nie jest tani - przy mnożnikach wychodzi drożej niz najdroższa taksówka w Warszawie poza miastem w nocy. Uber narazie dokłada ogromne sumy pieniędzy do biznesu w formie reklamy kupowaniu artykułów prasowych bonów na przejazdy. Skończa sie pieniądze (zostało cos ok 6mld dol z 15mld poczatkowej) skończy sie dodowanie i firma prawdopodobnie upadnie. Smród zostanie. Taksówkarzom nikt nie dopłaca do kursów. To tak na szybko. P.S. To nie jest uczciwa konkurencja- bo jeżeli tak jest to Pan Zdzisio który sprzedaje wódkę na mecie tez jest uczciwy- nikogo nie oszukuje nalewa dokładnie pół litra a czasami nawet mozna się z nim napić na jego koszt, ma taniej niz w sklepie bo przecież Sklep tez złodziej bo za pół litra chce 2 razy tyle, tez w takim razie jest uczciwy. Zawód taksówkarza jest w Polsce jednym z najbardziej zliberalizowanych rynków - żeby nim zostac trzeba spełnić kilka rzeczy i to wszysko. Nie wiem o co wojna- żeby slepy głuchy wariat z tworek mogł wozic ludzi. Bo zniesienie takich wymagań tak sie skończy.
Pasażer Uber ...
7 lat temu
Witam. Uber musi zostać , nie będę jeździł ze złotówami ! Oszukują pasażerów ! Jestem pasażerem to ja wybieram czym chce jechać a nie złotówa będzie mi dyktować że w potrzebie mam jechać z nim i płacić 2-3razy więcej bo on ma taksometr...czy starego merca który pali jak smok. Jestem za i popieram uberka !!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (104)
Banan
7 lat temu
To co mówi ta pani nijak się ma do rzeczywistości. To jest śmieszne... jedna wielka propaganda.
Jac00
7 lat temu
Zawsze dostaję za swoje przejazdy w uberze faktury - więc jaka tu mowa o braku działalności gospodarczych? Douczcie się
user
7 lat temu
zmiana przepisów dotyczyć będzie nie tylko ubera ale i również taksówkarzy - w końcu oni też będą kontrolowani. ciekawe jak się to będzie im podobało
kopter
7 lat temu
wyłączony taxometr i z góry ustalona stawka w normalnej taxówce - to ma być uczciwy standard?
Wit121
7 lat temu
STOP Z MONOPOLEM TAKSÓWKARSKIM
...
Następna strona