"W 2018 roku kanały Abstra wygenerowały 567 mln wyświetleń i przeprowadziły ponad 100 kampanii dla 35 marek. Zanotowaliśmy 8,24 mln zł przychodu, co oznacza niemal trzykrotny wzrost r/r. Strata EBITDA wyniosła 2,3 mln zł w związku z inwestycjami rozwojowymi. W 2019 oczekujemy, że będziemy nadal dynamicznie rosnąć i jesteśmy przekonani, że to będzie rentowny rok" - powiedział Wandzel podczas spotkania z dziennikarzami.
Wskazał, że najbardziej znany kanał grupy - Abstrachuje stanowi 41% łącznych wyświetleń i 33% całkowitych przychodów.
"Abstra to obecnie grupa, w której 5 najważniejszych kanałów jest rentownych i które nadal rosną. Stanowią bazę do cross-selling, uruchamiania nowych i projektów współpracy z markami. Jesteśmy w idealnej pozycji by rosnąć dalej. W związku z faktem, że na YouTube liczą się wyświetlenia, dbamy szczególnie o ten wskaźnik. W ub.r. zaczęliśmy produkować również poza YT. W tym roku planujemy kolejne, nowe kanały własne, kanały partnerskie i produkcje zewnętrzne" - wskazał przedstawiciel spółki.
Grupa ma zespół producencki składający się z ponad 90 osób. Ponadto sprzedaż rozwija bezpośrednio (10 osobowym zespołem), jak i przez pośredników np. Polsat Media.
Współzałożyciel Abstra Rafał Masny przypomniał, że choć kanały YT twórcy realizują od 2012 r., to sama Grupa Abstra powstało w 2016 r. Obok kanału Abstrachuje pojawili się zewnętrzni twórcy. W 2017 r. pojawił się inwestor finansowy.
"Jesteśmy największym i najskuteczniejszym producentem treści video na YT w Polsce. Generujemy ok. 55 mln wyświetleń miesięcznie, zanotowaliśmy dotychczas 1,8 mld całkowitej liczby wyświetleń, 9 mln subskrypcji i 6 mln obserwujących na 20 profilach w mediach społecznościowych oraz ponad 1 tys. zrealizowanych produkcji. Jesteśmy wyrobioną firmą produkcyjną" - stwierdził Masny.
Grupa Abstra to czołowy producent treści wideo m.in. na YouTube w Polsce.