Projekt jest odpowiedzią na plany rozwoju spółki na rynku polskim oraz za granicą. Obecnie Aflofarm posiada cztery zakłady produkcyjne - w Pabianicach, Ksawerowie, Rzgowie i Krakowie. Ten ostatni zakład dołączył do spółki z początkiem 2019 r. w wyniku połączenia z krakowską spółką Scan Anida - producentem produktów leczniczych i naturalnych kosmetyków, podano.
"Rozbudowa naszych zakładów jest kluczowym elementem z punktu widzenia ambitnych planów rozwoju naszego portfolio. Tylko w tym roku wprowadziliśmy już na rynek kilka nowych marek, w tym nasz pierwszy lek biologiczny. Mamy bardzo mocne plany rozwoju leków OTC i produktów na receptę. Nie można jednak rozwijać portfolio bez jednoczesnej rozbudowy zaplecza produkcyjno-magazynowego i badawczo-rozwojowego" - powiedział prezes Aflofarm Farmacja Polska Jacek Furman, cytowany w komunikacie.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych polega przede wszystkim na zwiększeniu powierzchni fabryk z przeznaczeniem na nowe pomieszczenia produkcyjne i laboratoryjne. W tym celu firma zakupiła działkę przyległą do zakładu w Ksawerowie o powierzchni prawie 2 ha, z przeznaczeniem na rozbudowę zakładu. Jednocześnie trwają prace modernizacyjne w obu fabrykach. Według szacunków, realizowany projekt pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy o ok. 30%, wskazano również.
Realizacja celów strategicznych firmy w zakresie rozwoju portfolio i rozwijania struktur firmy na rynkach zagranicznych będzie wymagała także odpowiedniej obsługi magazynowej. Tę rolę będzie pełnić obiekt, który powstanie tuż obok fabryki w Pabianicach i będzie centrum dystrybucyjnym dla całej firmy. Magazyn centralny będzie obiektem wysokiego składowania, w dużej mierze zautomatyzowanym, z pojemnością około 20 000 palet. Między magazynem centralnym a pabianicką fabryką powstanie łącznik, który ułatwi komunikację między budynkami.
"Projekt budowy magazynu centralnego pozwoli nam zoptymalizować procesy składowania dla firmy i zabezpieczyć nasze potrzeby w tym zakresie na najbliższe lata. Do tej pory znaczną część procesów magazynowych musieliśmy zlecać na zewnątrz. Budowa magazynu centralnego znacznie usprawni ten proces zarówno pod względem logistycznym, jak i ekonomicznym" - dodał Furman.
Rozwój poza granicami kraju jest obecnie jednym ze strategicznych obszarów rozwoju firmy. W tym celu na początku 2018 r. powstał nowy dział rynków zagranicznych. Pierwszym krokiem będzie utworzenie struktur firmy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a następnym - umocnienie i dalszy rozwój silnych przedstawicielstw. Już teraz produkty firmy są sprzedawane w 28 krajach na całym świecie, podano także.
W wyniku realizowanej inwestycji firma planuje zwiększenie zatrudnienia o kilkadziesiąt osób. Prace budowlane już trwają, a planowany termin ich zakończenia to II kwartał 2020 roku, podsumowano.
Aflofarm już od wielu lat jest liderem na rynku OTC (leków bez recepty)
w Polsce z takimi markami jak: Neosine, Pulneo, Desmoxan, Diohespan czy Opokan, jak podała spółka w materiale. W swoim portfolio spółka ma leki (na receptę oraz bez recepty), kosmetyki, suplementy diety, a także wyroby medyczne. Poza ciągłym umacnianiem pozycji rynkowej w Polsce, Aflofarm intensywnie rozwija się także na rynkach zagranicznych. Obecnie produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie.