Grupa Agora odkryła karty. Zaprezentowała wyniki finansowe za trzeci kwartał. Niestety bilans wychodzi na minus. Strata netto wyniosła 3,1 mln zł. Powiększyła się o około 300 tys. zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Wprawdzie wzrosła sprzedaż Agory z 258,8 do 293,3 mln zł, ale nie wystarczyło to by pokryć wszystkie koszty działalności. Choć po uwzględnieniu podatków, odsetek od kredytów itp. wynik jest ujemny, zysk EBITDA okazał się nawet lepszy od prognoz analityków. Przebił prognozy o 25 proc., co znalazło odzwierciedlenie w notowaniach giełdowych.
Czytaj więcej: Agora przejmuje Eurozet. Złożyła wniosek do UOKiK
Akcje Agory od rana są na plusie i to solidnym. Przed godziną 12:00 były wyceniane blisko 3,5 proc. wyżej niż w czwartek. W ten sposób inwestorzy kontynuują dobrą passę. Notowania spółki idą w górę praktycznie od początku października.
Zadowolony z wyników jest prezes Agory. Bartosz Hojka podkreśla, że wszystkie nasze największe biznesy wypracowały wyższe przychody i lepsze wyniki operacyjne. Dodaje, że miniony kwartał to również czas inwestycji w spółkę Online Technologies HR i intensywnych przygotowań do potencjalnie największej transakcji na rynku medialnym w historii grupy Agora, czyli zakupu wszystkich udziałów w Eurozet.
Agora, choć kojarzona jest głównie z "Gazetą Wyborczą", po raz kolejny notuje świetne wyniki z działalności kinowej. Do niej należy sieć Helios. Sprzedaż biletów do kin zwiększyła się do 63 mln zł. Od lipca do września klienci zakupili ponad 3,4 mln biletów - o ponad 20 proc. więcej niż przed rokiem (przebijając średnią u konkurencji). Kino to nie tylko bilety - o ponad 35 proc. wzrosły przychody ze sprzedaży barowej.
Pozytywny wpływ na dynamikę przychodów miały również wpływy z działalności gastronomicznej i produkcji filmów. Niższe przychody wykazał tylko segment prasa (o 10 proc.). Jako główną przyczynę Agora wskazuje niższe wpływy z działalności poligraficznej (przez zamknięcie dwóch z trzech drukarni) dla klientów zewnętrznych oraz niższe wpływy ze sprzedaży reklam.
"Warto także zwrócić uwagę, iż istotny wpływ na wynik netto grupy w okresie styczeń - wrzesień 2018 miał zysk z transakcji zbycia udziałów w spółce Stopklatka S.A. w wysokości 26,7 mln zł. Natomiast w 2019 roku Agora zaczęła konsolidować udział w zysku spółki Eurozet. W trzecim kwartale 2019 było to 0,5 mln zł, a od lutego do września 2019 r. 4,6 mln zł" - czytamy w komentarzu spółki.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej. Do tego jest wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych.
Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl