Przychody mediowej grupy spadły w czwartym kwartale o 41 proc. rok do roku, do 224,4 mln zł. Strata netto Agory wyniosła 28,8 mln zł wobec 17,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Wyniki grupy w ubiegłym roku pozostawały pod wpływem negatywnych skutków pandemii COVID-19, szczególnie w działalności kinowej oraz reklamowej. W całym roku przychody Agory spadły o 33 proc. do 836,5 mln zł.
"Pandemia praktycznie na rok zamknęła kina - największe źródło wpływów Agory. Boleśnie uderzyła w biznesy reklamowe, szczególnie w reklamę zewnętrzną. W efekcie nasze przychody spadły o ponad 400 mln zł” – ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory.
"W odpowiedzi podjęliśmy zdecydowane działania oszczędnościowe, zawiesiliśmy większość planów inwestycyjnych i natychmiast zamknęliśmy te projekty, które miały ograniczone szanse na szybką odbudowę po pandemii. Dzięki redukcji kosztów operacyjnych grupy o prawie 280 mln zł zamknęliśmy rok pozytywnym wynikiem EBITDA i bardzo bezpiecznym poziomem płynności" – dodaje prezes.
Zobacz też: Ceny paliw "za PiS" i "za PO". Obalamy mity
W całym 2020 roku spółka miała 117,2 mln zł straty netto w porównaniu z 3,5 mln zł zysku rok wcześniej. Największe spadki sprzedaży były widoczne w segmencie kinowym -  sprzedaż biletów do kin i sprzedaż barowa spadła o 67 proc.
Natomiast przychody z usług reklamowych skurczyły się o 22 proc. do 452,2 mln zł. W największym stopniu zmniejszenie wpływów reklamowych odczuł segment reklama zewnętrzna, w którym były one niższe o 38,8 proc., głównie w efekcie obostrzeń pandemicznych skutkujących ograniczeniem liczby osób w przestrzeni publicznej.
""Najistotniejszy spadek wpływów odnotował największy biznes Agory - sieć kin Helios, która ze względu na administracyjne zamknięcie obiektów przez cały II kwartał 2020 r. oraz większą część IV kwartału nie generowała przychodów, a w 3. kwartale mierzyła się z ograniczoną ofertą repertuarową oraz limitami sprzedaży miejsc dostępnych w każdej sali kinowej" - czytamy w raporcie.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej. Jest także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest także większościowym współwłaścicielem radia Tok FM.