Zysk operacyjny wyniósł 6,12 mln zł wobec 9,91 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 14,14 mln zł wobec 17,22 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 117,73 mln zł w 2018 r. wobec 101,43 mln zł rok wcześniej.
"Rok 2018 był dla nas intensywnym rokiem budowy naszej infrastruktury międzynarodowej. Był etapem konsekwentnego wdrażania strategii i umacniania fundamentów spółki jako globalnego podmiotu. Pod względem samych wyników rok ten należy zaliczyć do umiarkowanie udanych. W 2018 roku Ailleron zrealizował sprzedaż w ujęciu skonsolidowanym na poziomie blisko 118 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 16% do roku ubiegłego. Spółka od 2011 roku konsekwentnie rośnie. Odnotowujemy długookresowy zagregowany wzrost przychodów rok do roku ponad 38%. Co roku silnie inwestujemy, aby móc dokonywać pewnych skokowych wzrostów, zarówno w postaci nowych rynków, jak i nowych produktów" - napisał prezes Rafał Styczeń w liście do akcjonariuszy.
"W 2018 roku spółka odnotowała spadek wyniku EBITDA do 14 mln zł, natomiast w zakresie zysku netto do 5 mln zł. Wyniki roku 2018 nie są dla nas zaskoczeniem i związane są z przyjętą strategią zwiększenia intensywności sprzedażowych w obszarze produktów fintechowych. Wystąpił też szereg zdarzeń, które miały negatywny wpływ na wyniki roczne" - dodał Styczeń.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 2,79 mln zł wobec 8,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Ailleron specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in. LiveBank, iLumio czy Ringback Tones.