"Zakładając utrzymanie obecnego tempa wzrostu, dzięki coraz większym inwestycjom Allegro w pozyskiwanie nowych klientów, rozwój programów lojalnościowych, dostawy i nowe urządzenia sprzedażowe, według prognoz sprzedawcy zwiększą swoją aktywność na platformie i dodadzą 200 tys. Ofert dziennie. Ich łączna liczba ma sięgnąć 200 mln do końca 2020r. Liczba sprzedawców ma wzrosnąć w tym roku o 20%" - podało Allegro w materiałach konferencyjnych.
W 2019 r. sprzedawcy na Allegro dodali 40 mln nowych ofert, co daje w sumie 130 mln (wzrost o 130% r/r). Na platformie działa 140 tys. handlowców. Dynamicznie rośnie szczególnie sprzedaż produktów codziennych, jak zdrowie i uroda czy produkty z tzw. supermarketu. Co miesiąc platformę odwiedza 18 mln polskich użytkowników.
Allegro podało także, że dzięki programowi Smart!, który jest obecnie w 70 mln ofert, klienci zaoszczędzili już 0,5 mld zł na kosztach dostawy.
W 2020 r. Allegro planuje zainwestować 1 mld zł w dalszy rozwój ekosystemu i rozwiązania, które pozwolą budować doświadczenie kupujących oraz umożliwią dalszy rozwój biznesu ponad 100 tys. firm handlowych działających na platformie, podano także.
Allegro.pl jest największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Społeczność Allegro tworzy ponad 20 mln zarejestrowanych użytkowników, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm: sklepów, importerów, dystrybutorów, producentów.