"Pierwsza połowa 2020 roku to okres dynamicznego rozwoju całego ekosystemu Allegro, mimo wyzwań związanych z pandemią. Rośnie liczba firm oferujących swoje produkty na Allegro, a Polacy coraz częściej robią tu zakupy. Korzystają z szerokiej oferty, niskich cen i dużej wygody, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Tylko w pierwszej połowie tego roku dzięki darmowym dostawom nasi klienci zaoszczędzili łącznie 540 mln zł, a od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł" - powiedział prezes Allegro Francois Nuyts, cytowany w komunikacie.
Trend kupowania przez internet produktów potrzebnych w codziennym życiu przyspieszył w okresie kwarantanny społecznej związanej z pandemią koronawirusa. Najdynamiczniej rosnącymi kategoriami na platformie Allegro w pierwszym półroczu tego roku były: Supermarket (+116%), Zdrowie i uroda (+90%) oraz Dom i ogród (+70%), podkreślono.
"Ciągle inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają naszym klientom korzystać z Allegro jeszcze łatwiej i wygodniej. Wspieramy też przedsiębiorców działających na naszej platformie i pomagamy im rozwijać sprzedaż. Kluczowymi obszarami są dla nas usługi finansowe oraz dostawy, które stają się coraz szybsze i przewidywalne. W tym roku planowaliśmy przeznaczyć 1 mld zł na rozwój naszej platformy i całego ekosystemu Allegro i mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa te plany pozostają aktualne" - dodał Nuyts.
Obecnie około 66 mln ofert może być dostarczonych do dwóch dni po zakupie, w tym 16 mln w ciągu jednego dnia. Od niedawna Allegro prezentuje w nowy sposób czas dostawy - klienci w momencie przeglądania ofert mogą się dowiedzieć, kiedy dokładnie otrzymają swój produkt, mogą także śledzić zakupy na każdym etapie dostawy i łatwo sprawdzić, gdzie znajduje się ich przesyłka, podano także w materiale.
Allegro.pl jest największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Społeczność Allegro tworzy ponad 20 mln zarejestrowanych użytkowników, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm: sklepów, importerów, dystrybutorów, producentów.