"W IV kwartale spodziewamy się, że na osiągane zyski nie będą już wpływać znaczące zdarzenia jednorazowe, tak jak to miało miejsce w III kwartale, w związku z kosztami IPO i refinansowania. Zdecydowana większość tych kosztów została już rozpoznana w III kwartale, pozostała tylko ich niewielka część na IV kwartał" - powiedział Eastick w rozmowie z ISBnews.
Spółka podała dziś, że podtrzymuje plany dotyczące capeksu na bieżący rok. Dyrektor finansowy wskazał, że plan na kolejne lata jest obecnie aktualizowany.
"Jeśli chodzi o capex, tak jak z GMV - na razie aktualizujemy guidance na przyszły rok. Nasze plany realizowane są zgodnie z harmonogramem. Na przyszły rok planujemy otwarcie centrum logistycznego - będą z tym związane koszty inwestycji, które uwzględniliśmy już w naszych obecnych przewidywaniach na 2021 r." - zapowiedział Eastick.
Allegro podwyższyło dziś swoje oczekiwania co do wzrostu wartości sprzedanych produktów (GMV) w całym br. do nieznacznie powyżej 50% r/r.
"Jeśli chodzi o GMV, podnieśliśmy oczekiwania na cały rok do nieco ponad 50% wzrostu. W ostatnich 5-6 tygodniach obserwowaliśmy wpływ kolejnej fali COVID-19, a rząd musiał podjąć wiele trudnych decyzji związanych z obostrzeniami - w tym zamknięcie części sklepów stacjonarnych. W tej sytuacji coraz więcej konsumentów korzystało z zakupów online" - ocenił Eastick.
"Bardzo dobrą wiadomością dla całej branży detalicznej jest to, że sklepy otwierają się od tego weekendu. Natomiast oznacza to, że w grudniu - najważniejszym miesiącu zakupowym - nie będzie obserwowany aż tak wysoki wzrost popytu w kanale online. Uważamy, że wynik GMV na cały rok będzie bardzo solidny. Jeśli chodzi o przyszły rok, pracujemy nad planami. Zamierzamy opublikować guidance razem z wynikami za cały rok, czyli na początku marca 2021 r." - zapowiedział.
Jeśli chodzi o cele możliwych przejęć, CFO Allegro nie zapowiedział obecnie decyzji w tej kwestii.
"W naszej strategii zakładamy przejęcia, szukamy rozwiązań, które mogą udoskonalić i rozwijać ofertę dla klientów. Jeśli chodzi o konkretne decyzje, naszą polityką jest nie komentować ich, zanim nie zapadną" - powiedział Eastick.
W prospekcie emisyjnym Allegro wskazało, że udział polskiego segmentu e-commerce w całości handlu detalicznego może okazać się w 2021 r. wyższy niż prognozowane przez OC&C Strategy Consultants 12%. W 2019 r. wskaźnik ten wyniósł (wg OC&C) 8,4%.
"Handel detaliczny online rośnie 2,5-3 razy szybciej niż offline. My mamy jeszcze ambitniejsze cele i liczymy, że dzięki doskonaleniu oferty dla klientów możemy rozwijać się szybciej niż wskazują prognozy" - podsumował Eastick.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Renata Oljasz