- Poza optymalizacją dotychczasowych produktów są prowadzone projekty dla nowych klientów, w tym dla Amazona. Dla niego przygotowujemy produkt, który będzie służył transportowi między dużymi hubami - powiedział prezes Mariusz Golec. - To ciekawy i perspektywiczny projekt. Jesteśmy w fazie oddawania pierwszych produktów - dodał.
Prezes wyjaśnił, że projekt zakłada produkcję czterdziestu sztuk pojazdów testowych. Są to naczepy z osiami dzielonymi, dzięki czemu uzyskana jest niskopodłogowa i dwupoziomowa przestrzeń ładunkowa, mieszcząca więcej towaru niż przy standardowym rozwiązaniu.
Zobacz też: Benzyna tańsza niż diesel. "To potrwa. Sytuacja się ustabilizuje za 4 - 5 lat"
Wielton został nominowany do Nagrody Money.pl w kategorii "Firma Roku". Czytaj na Firma Roku.
Zyski w dół
Giełda jednak pozostała niewrażliwa na te wiadomościo. Akcje spółki spadają w środę o 1,7 proc. Wszystko przez niższe zyski w ubiegłym roku.
Wielton odnotował 69,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2018 r. wobec 77,3 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 068 mln zł wobec 1 597 mln zł rok wcześniej.
"Czwarty kwartał był pierwszym, uwzględniającym konsolidację wyników spółki Lawrence David" - podała spółka. Przejęcie brytyjskiej marki miało istotny wpływ na wolumen sprzedaży grupy, który na koniec 2018 r. wyniósł 18 396 naczep, przyczep i zabudów, czyli o 21,8 proc. więcej niż w poprzednim roku - informuje prezes Golec w liście do akcjonariuszy.
- To już czwarta tak znacząca akwizycja grupy Wielton. Warto zauważyć, że rośniemy nie tylko dzięki przejęciom, ale także za sprawą intensywnego rozwoju organicznego - mówi prezes.
Niestety zyski przez to spadły. W samym czwartym kwartale 2018 na czysto grupa Wielton zarobiła 13,5 mln zł w porównaniu do 36,2 mln zł rok wcześniej. Dywidenda w tym roku będzie z tego powodu mniejsza. Prezes zapowiedział, że do akcjonariuszy trafi nie więcej niż 30 proc. zysku.
Nie tylko Amazon
Oprócz projektu dla Amazona spółka przygotowuje też innowacyjny produkt dla przedsięwzięcia Falcon. To projekt Renault, Volvo i spółki zależnej Wieltonu - Fruehauf. W jego trakcie ma powstać zestaw (ciągnik z naczepą) odznaczającego się o 13 proc. mniejszym zużyciem paliwa, z czego ok. 6 proc. oszczędności osiągnięte ma być dzięki naczepie o zmiennym kształcie, zależnie od wysokości ładunku.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl