"Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu" - czytamy w komunikacie.
Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Nowa odsłona serwisu ma umożliwić polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 mln klientów Amazona w ponad 200 krajach i terytoriach.
"Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok. Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej - niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie - z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce" - powiedział wiceprezes Amazona ds. rozwoju w UE Alex Ootes, cytowany w komunikacie.
Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 mln małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 r., podano także.
Amazon działa w Polsce od 2014 r. i zatrudnia ponad 18 000 osób w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. W 2021 r. uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 etatów.