Wcześniej Amic Energy zapowiadał, że proces zmiany barw firmowych na byłych stacjach Lukoil powinien zakończyć się w II kwartale br.
"W ostatnich miesiącach Amic Energy przeprowadził pełen rebranding, przy jednoczesnej modernizacji stacji z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań, a także wprowadził na rynek nowe paliwa premium" - poinformował ISBnews odpowiadający za komunikację firmy Michael Kochwalter.
W ramach modernizacji stacje Amic wyposażone zostały w część gastronomiczną o nazwie Food Point, a w wybranych lokalizacjach otwarte zostały restauracje sieci Subway.
"W lipcu Amic Energy wprowadził na rynek paliwa kategorii premium marki Amic Pro" - dodał Kochwalter.
To nowy produkt na rynku paliw premium w Polsce, w skład którego wchodzą m.in. paliwa Verva PKN Orlen, V-Power Shell, Ultimate BP, Dynamic Lotosu, Moya Power czy Avia Gold. W odróżnieniu od większości pozostałych, benzyna premium na stacjach Amic sprzedawana jest w wersji 95-oktanowej, a nie 98-oktanowej. Podobnie jak w przypadku innych operatorów, Amic obiecuje mniejsze zużycie i lepsze osiągi silnika, a także zmniejszoną emisję cząstek stałych do atmosfery. Firma podkreśla także, że Amic Pro to jedyne paliwo premium na polskim rynku zaadaptowane do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
"Pierwsze reakcje klientów na nowe paliwa premium są pozytywne" - zapewnił ISBnews Kochwalter.
Amic Energy z siedzibą w Wiedniu to spółka zarządzająca siecią stacji paliw przejętych od firmy Lukoil w Polsce, na Ukrainie oraz krajach nadbałtyckich. W Polsce zarządza siecią 115 stacji, co daje jej pozycję siódmej największej sieci detalicznej, po PKN Orlen, BP, Grupie Lotos, Shell, Circle K i Moya.
Piotr Apanowicz