We wrześniu 2019 roku Amica zawarła umowę licencyjną, nadającą jej prawo do używania znaku towarowego "Fagor" przez okres 15 lat z automatyczną prolongatą na okres kolejnych 15 lat. Wcześniej marka ta należała do hiszpańskiej spółki Edesa Industrial S.L., która miała linię biznesową zajmującą się sprzedażą dużego sprzętu agd.
Czytaj więcej: Amica: Strategia uwzględnia przejęcia lub pozyskanie marek
- Jesteśmy po rozmowach na rynku hiszpańskim, mamy pierwsze zamówienia, spodziewamy się pierwszych sprzedaży na przełomie pierwszego i drugiego kwartału - wskazuje Michał Rakowski odpowiedzialny w Amice za finanse.
- W 2020 i 2021 roku to nie będą duże sprzedaże, dopiero w 2022 i 2023 spodziewamy się, że to będą pojedyncze procenty w ogólnej sprzedaży grupy - precyzuje.
Pod marką Fagor będzie dostępny w Hiszpanii pełny asortyment grupy Amica. Zakres licencji obejmuje duży sprzęt AGD, tj. w szczególności piekarniki do zabudowy, płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące, okapy, kuchenki mikrofalowe, lodówki, zamrażarki, pralki, suszarki oraz zmywarki.
Spółka zakłada, że w przyszłości z tym logo będzie sprzedawany sprzęt także na innych rynkach, np. we Francji czy Północnej Afryce. Tam marka Fagor jest dobrze rozpoznawalna.
Czytaj więcej: Amica: Zaczynamy przyglądać się rynkowi amerykańskiemu
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 roku. W 2018 r. spółka mogła się pochwalić prawie 3 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl