Zysk operacyjny wyniósł 47,51 mln zł wobec 41,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 807,54 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 773,09 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2019 r. spółka miała 70,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 75,69 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2189,04 mln zł w porównaniu z 2092,34 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 149,3 mln zł, wobec 139,2 mln zł rok wcześniej.
"Za 9 miesięcy 2019 roku grupa wypracowała przychody na poziomie 2,19 mld zł, czyli 4,6% więcej niż w ubiegłym roku. Poprawienie poziomu marży zysku na sprzedaży (+0,8 pkt proc.), wynika z poprawy rentowności towarów, a także wzrostu udziału sprzętu grzejnego. Największe wzrosty sprzedaży dotyczyły rynku polskiego oraz regionu Zachodniego. Wyższe koszty sprzedaży (+16 mln zł) dotyczą głównie logistyki oraz serwisu. Wzrost kosztów ogólnego zarządu to w główniej mierze efekt działań marketingowych i promocyjnych" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2019 r. wyniósł 87,01 mln zł wobec 85,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.